اخبار
کد خبر : 6020 ۱۳۹۷/۰۳/۰۶   ۲۱:۳۳:۲۱

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی:
شهروندان کمبودهای دارویی خود را به سامانه 190 اعلام کنند

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: شهروندان نیازها و کمبودهای دارویی خود را به سامانه 190 اعلام کنند.

به گزارش نای قلم، جلال غفارزاده در جلسه اطلاع رسانی حوزه سلامت اظهار داشت: به منظور مدیریت اقتصاد حوزه سلامت کشور بهترین فرآیند جهت تامین داروی بیماران صعب‌العلاج و کمیاب ارتباط حداکثری شهروندان با سامانه مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم معاونت غذا و داروی استان به شماره 190 می باشد، تا ضمن نظارت بر نسخه های تجویزی، داروهای مورد نیاز در اصرع وقت تهیه و در اختیار بیمار قرار گیرد.

وی افزود: متاسفانه گاهی تجویز داروهای خارج از فهرست باعث سرگردانی بیماران در تهیه آن نوع داروها و همچنین بروز کمبودهای غیر واقعی در بازار داروئی کشور می‌شود.

غفارزاده

وی در ادامه پاسخگویی به سوالات دارویی عموم مردم و گروه پزشکی از طریق مشاوره تلفنی در زمینه مسائل دارویی شامل نحوه مصرف و عوارض داروها، تداخلات دارویی، تداخلات دارو با غذا، مصرف دارو در دوران بارداری و شیردهی، مسمومیت ها و سوء مصرف داروها، شکایت های دارویی، ارائه توصیه‌های لازم و اولیه به مسمومین، همراهان و کادر پزشکی در پیشگیری از عوارض سوء مسمومیت‌ها و ارائه راهنمایی‌های لازم به بیماران و خانواده های آنها در کمبودهای دارویی و انعکاس آن به مقامات مسئول را از دیگر خدمات مشاوره ای ارائه شده در مرکز عنوان کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا