اخبار
کد خبر : 6017 ۱۳۹۷/۰۳/۰۵   ۲۲:۵۱:۰۰

معاون استاندار تاکید کرد؛
ضرورت حمایت بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغال آفرین

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی از بانک های استان خواست زمان پاسخ دهی به استعلامات و صدور مجوزها را به حداقل برسانند.

به گزارش نای قلم، رضا حسینی در هشتمین جلسه کارگروه تسهیل آذربایجان غربی در سال جاری نقش بانک ها را در رونق تولید بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: بانک های استان با تسریع در روند پرداخت تسهیلات رونق تولید می توانند در رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و بهبود فضای کسب و کار در استان بسیار نقش آفرین باشند.

وی در ادامه با اشاره به شعار حمایت از کالای ایرانی افزود: از ضرورت های حمایت از کالای ایرانی و عوامل تحقق شعار سال این است که دستگاه های اجرایی با اصلاح روش، در سریعترین زمان ممکن، بهترین خدمات را توامان با اخلاق حسنه به مردم و متقاضیان ارائه کنند.

حسینی همچنین از خدمات و تلاش های بانک های استان در پرداخت تسهیلات به طرح های مصوب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قدردانی کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز گفت: با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته 597 طرح و واحد در قالب سیاست های کارگروه تسهیل شناسایی و مورد رسیدگی قرار گرفته که با بودجه هفت هزار و 600 میلیارد ریالی به چرخه تولید اضافه شدند بنابراین توانستیم به 86 درصد از اهداف دسترسی پیدا کنیم.

جعفرصادق اسکندری اظهار داشت: سال قبل بالغ‌بر 21هزار طرح با اعتبار اولیه 300 میلیارد ریال در آذربایجان غربی به اجرا درآمد.

وی گفت: از سال قبل 936 طرح در سامانه وزارت صنعت و معدن ثبت‌شده که 45 درصد از این طرح‌ها محقق شده است.

اسکندری افزود: تاکنون در آذربایجان غربی 368 طرح و واحد برای اخذ تسهیلات بانکی در سامانه ثبت ‌شده که از این میزان 58 درصد آن تحقق پیداکرده که این رقم برای عملکرد استان رضایت‌بخش نیست.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته 597 طرح و واحد در قالب سیاست های اقتصاد مقاومتی شناسایی و مورد رسیدگی قرار گرفته که با بودجه هفت هزار و 600 میلیارد ریالی به چرخه تولید اضافه شدند بنابراین توانستیم به 86 درصد از اهداف دسترسی پیدا کنیم.

به گفته وی سهم آذربایجان غربی رتبه چهارم کشوری را از نظر پرداخت تسهیلات به متقاضیان کسب کرده که در بخش صنعت 114 واحد با مبلغ 358 میلیارد تومان، در بخش معدن یک میلیارد و 200 میلیون تومان از جمله پرداختی‌ها هستند.

وی افزود: 597 طرح در بخش‌های کشاورزی، گردشگری، رفاهی و خدماتی با مبلغ 760 میلیارد تومان تحقق‌یافته است و 229 طرح و واحد تولیدی نیز به ارزش 246 میلیارد تومان بنا به دلایل مختلف، قابلیت ثبت در سامانه را نداشته‌اند.

اسکندری گفت: در راستای اجرای این طرح‌ها، شش هزار و 141 شغل ایجاد، تثبیت و یا حفظ‌ شده که در بخش کشاورزی هزار و 566 شغل و در بخش گردشگری 132 شغل ایجاد و یا تثبیت ‌شده است و 93 طرح راکد یا نیمه فعال بوده‌اند که به‌طور کامل راه‌اندازی مجدد شده‌اند.

مدیرکل برنامه و بودجه استان نیز در این جلسه گفت: بانک ها نقش و سهم مهمی در ایجاد اشتغال، جذب سرمایه گذار و تقویت بخش تولید دارند؛ امیدواریم با سیاستگذاری های صحیح، این نقش بیش از پیش در استان تقویت شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا