Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 6001 ۱۳۹۷/۰۳/۰۱   ۲۲:۵۲:۱۵

برای نخستین بار در دولت دوازدهم؛
سند راهبری روابط عمومی های آذربایجان غربی رونمایی شد

 

برای نخستین بار در دولت دوازدهم سند راهبری روابط عمومی های آذربایجان غربی تدوین و رونمایی شد.

در شرایطی که در بدنه دولت یک تیم منسجم ارتباطی وجود ندارد این اقدام را باید به فال نیک گرفت چراکه کورسوی امیدی است برای ترسیم چشم انداز مناسب پیش روی روابط عمومی ها.

هیچ کس نمی تواند منکر این باشد که بدنه ساختاری روابط عمومی برخی از دستگاه های دولتی این روزها افسرده است و با چالش های جدی مواجه هستند، به طوری که هنوز نتوانسته اند آنچنان که باید از ظرفیت خود به صورت منسجم و هدفمند در راستای انعکاس خدمات دولت، هماهنگی با رسانه ها و ارتباط مستمر با مردم استفاده کنند.

قطع یقین استفاده از نظریات علمی و تعریف شده در حوزه ارتباطات، تبعیت از سند راهبردی و ضابطه مند می تواند در بهبود ارتباط دولت با افکار عمومی تاثیرات مثبتی داشته باشد.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بخشی از مشکلات به مسوولان و عدم توجه به جایگاه روابط عمومی برمی گردد غافل از اینکه این بازوی اجرایی می تواند در پیاده کردن فعالیت ها و از همه مهمتر در پیشبرد برنامه های کوتاه مدت با یک برنامه حرفه ای و ارتباطی مناسب گام های رو به جلویی بردارد.

به طوری که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت که روابط عمومی برای اینکه بتواند در کار خودش موفق باشد نیازمند یک مدیر پشتیبان است؛ از سویی دیگر اگر مدیری در این برهه، به نقش روابط عمومی ها اعتقاد نداشته باشد بی تردید یک پای مدیریتش می لنگد.

علیرضا رادفر متذکر شد مدیرانی که اعتقادی به نقش روابط عمومی و رسانه ها ندارند و حتی برای ارائه عملکرد خودشان به رسانه ها فرصتی نمی دهند، مورد مواخذه قرار خواهند گرفت.

وی به این نیز اشاره کرد که علم ارتباطات و روابط عمومی، علم مدیریت چرخه اطلاعات است؛ روابط عمومی بین سازمان و مردم و افکار عمومی یک ارتباط دوسویه برقرار می کند.

رادفر در ادامه به دیگر نقش های روابط عمومی اشاره کرد و گفت که روابط عمومی ها ضمن اینکه عملکرد مدیران و دستگاه ها را منعکس و اطلاع رسانی می کنند، بازخورد این عملکرد را نیز به مدیران و سازمان انتقال می دهند تا مدیران با آگاهی از این موارد بتوانند روندها و رویه های غلط را اصلاح و نقاط ضعف را از بین ببرند.

معاون استاندار به نقش روابط عمومی ها در توسعه سرمایه اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: یکی از نهادهایی که می تواند در بهینه سازی و ارتقای سرمایه اجتماعی و امیدآفرینی و القای امید در جامعه نقش بسزایی را ایفا کند روابط عمومی است.

رادفر نقش روابط عمومی ها در تاثیرگذاری بر افکار عمومی، تبلیغات و ارائه کار را نیز بسیار مهم و حائز اهمیت عنوان کرد.

وی در ادامه سخنان خود اطلاع رسانی خدمات و اقدامات دولت را خاطرنشان کرد و گفت که عده ای به بهانه دفاع از نظام، دولت را زیر سوال می برند، در حالی که باید بدانیم عملکرد دولت عملکرد نظام است؛ عده ای فکر می کنند با تضعیف دولت پیروز خواهند شد اما سخت در اشتباهند و باید بدانند با تضعیف دولت در واقع ساختار نظام را متزلزل می کنند.

روابط عمومی؛ پل ارتباطی سازمان با جامعه هدف

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری نیز گفت: متاسفانه زایش روابط عمومی ها در کشور ما با یک نقصان همراه بوده است و در طول سالیان سال از روابط عمومی بعنوان یک محل تشریفاتی و بدون کارکرد حائز اهمیت یاد می شده است اما در دنیای مدرن امروزی و با توسعه رسانه های نوین و شبکه های اجتماعی، روابط عمومی جایگاه ویژه ای پیدا کرده و صرفا کسانی می توانند در این حوزه کار کنند که با علم ارتباطات، اطلاع رسانی، سنجش افکار عمومی و ... آشنا باشند.

حسام شیرازه محبت افزود: کار در روابط عمومی همانند کار در میدان مین است و ممکن است اولین اشتباه آخرین اشتباه باشد.

وی با بیان اینکه روابط عمومی پل ارتباطی سازمان با جامعه هدف است، افزود: روابط عمومی وکیل مدافع سازمان در جامعه و مدعی العموم در سازمان خودش است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری در ادامه بر ضرورت توجه و حمایت مدیران از روابط عمومی ها تاکید کرد و گفت: مدیران باید به روابط عمومی اعتماد داشته باشند و جایگاه آن را باور کنند.

شیرازه محبت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی انتقاد می کنند که حوزه اطلاع رسانی دولت ضعیف است، ادامه داد: فعالان روابط عمومی در تلاش هستند تا اخبار و اطلاعات را تکمیل و بروز رسانی کنند ولی برای بیان این اخبار مدیران باید وارد عرصه شوند و عملکرد خود را بیان کنند؛ لذا اگر ضعفی هم باشد به خود مدیران بر می گردد که نمی خواهند با رسانه ها همراه باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید آمار و اطلاعات از کانال مدیران در اختیار حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی قرار بگیرد، افزود: روابط عمومی و رسانه ها همراه مدیران هستند و از مدیران انتظار می رود که آنان نیز همراه رسانه ها باشند و عملکرد و اطلاعات موجود را از طریق روابط عمومی و رسانه ها به اطلاع مردم برسانند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه با همکاری رسانه ها می توان عملکرد ادارات را در جامعه منعکس کرد، ادامه داد: باعث تاسف است که مدیران یک مجموعه با رسانه ها در ارتباط نباشند و باید این امر تصحیح شود.

شاید این اتفاقات دیر باشد و دولتمردان در استان ها باید زودتر از این به فکر ساماندهی نهاد روابط عمومی ها به عنوان بازوی اجرایی خود می بودند اما "ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است".

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا