اخبار
کد خبر : 5983 ۱۳۹۷/۰۲/۲۸   ۲۲:۳۶:۵۲

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی:
باید دید چرا مردم از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده نمی‌کنند

 

نماینده پیرانشهر و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: باید آسیب‌شناسی کرد و دید دلیل اینکه مردم به سمت پیام‌رسان‌های داخلی نمی آیند و از پیام‌رسان‌های خارجی استفاده می‌کنند، چیست.

به گزارش نای قلم، رسول خضری در گفتگویی اظهار داشت: باید با تدبیر با قضیه فیلترینگ تلگرام برخورد شود، ۵۰۰ هزار شغل ما وابسته به فضای مجازی و عمدتا پلتفرم‌های خارجی از جمله تلگرام است، ما باید پیام‌رسان‌ها را مدیریت کنیم و بیشتر به دنبال همین مدیریت باشیم تا حذفشان. اگر این اتفاق بیفتد موفق‌تر خواهیم بود.

وی افزود: هیچ کس مخالف پیام‌رسان‌های داخلی نیست و اگر به واقع محیط امن، خوب و قابل اعتمادی باشد هر کسی که به کشور خود تعصب دارد دوست دارد از پیام‌رسان داخلی استفاده کند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ابتدا باید پیام‌رسان‌های داخلی به خوبی برای مردم جا می‌افتاد و بعد از مردم می‌خواستند که به سمت پیام‌رسان‌های داخلی بیایند. تلگرام در بحث اطلاع‌رسانی نقش بی‌بدیلی داشته و به همین دلیل همه دولتمردان اطلاع‌رسانی خود را از طریق تلگرام انجام می‌دادند. اما نمی توان گفت تلگرام تاکنون خوب بوده و از الان به بعد بد است! ممکن است که یکسری افراد از تلگرام سوءاستفاده کنند اما این موضوع دلیل نمی‌شود که بتوان کل مجموعه را زیر سوال برد.

خضری ادامه داد: اگر مدیرعامل تلگرام با وزیر ارتباطات و 8 دستگاهی که مستقیما در بحث فضای مجازی و پیام‌رسان‌ها به نوعی دخیل هستند مذاکره کنند بهتر خواهد بود تا اینکه با حرکات چکشی تلگرام قطع شود. 8 دستگاه از شورای عالی فضای مجازی گرفته تا قوه قضاییه و دادستانی در بحث فضای مجازی دخیل هستند، بنابراین باید 8 دستگاه با یکدیگر بنشینند و تدبیر اساسی بیاندیشند.

این عضو کمیسیون اجتماعی با اشاره به اختلال ایجاد شده در کار افرادی که از طریق تلگرام کسب درآمد می کردند، تاکید کرد: بر اساس آماری که وزارت ارتباطات اعلام کرده است 500 هزار شغل مرتبط با تلگرام است که در حال حاضر تحت تاثیر قرار گرفته و دچار اختلال شده است.

خضری گفت: من از تلگرام استفاده می‌کنم و به ناچار برای اینکه با مخاطبینم ارتباط برقرار کنم پیام‌رسان سروش را نصب کرده‌ام اما اعضای کانالم در سروش به 100 نفر هم نرسیده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا