اخبار
کد خبر : 5977 ۱۳۹۷/۰۲/۲۵   ۲۱:۱۴:۳۰

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی:
سال گذشته بیش از 14 درصد غایب سربازی داشتیم

 

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: سال گذشته بیش از 14.40 درصد غایب سربازی داشتیم.

به گزارش نای قلم، سرهنگ حبیب جعفرزاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال جاری به دلیل اجرای قانون کسر خدمت این آمار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه 346 هزار و 236 فقره درخواست برای تبدیل کارت پایان خدمت از کاغذی به الکترونیکی در استان ثبت شده بود، گفت: 99 درصد این کارت ها پس از بررسی اطلاعات هوشمند شده است.

جعفرزاده افزود: از این تعداد درخواست ثبت شده، 344 هزار و 481 فقره کارت کاغذی هوشمند توسط نیروی انتظامی صادر و تحویل متقاضیان و صاحبان کارت ها شده است.

وی اضافه کرد: درست نبودن تصاویر ارسالی یا اطلاعات خواسته شده از افراد، عامل اصلی صادر نشدن حدود یکهزار و 800 کارت هوشمند در آذربایجان غربی است.

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه طرح تعویض کارت معافیت نیز از سال 1390 به بعد در حال اجراست، ادامه داد: در این خصوص 132 هزار و 253 فقره کارت صادر شده است.

وی بیان کرد: همچنین در سال گذشته 21 هزار و 975 فقره انواع معافیت تحصیلی و یک هزار و 252 فقره انواع مجوز خروج از کشور صادر شد.

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته یک هزار و 782 فقره درخواست کفالت در استان رسیدگی شده است.

وی در ادامه گفت: اشخاصی که 28 و 29 ماه سابقه خدمت در جبهه دارند، یک نفر از فرزندانشان از خدمت معاف می شوند و برای پایین تر از آن فقط کسری خدمت صادر می شود.

به گفته جعفرزاده، معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان دارای ۱۷ شورای پزشکی ، ۱ شورای عالی پزشکی ،۱۷ هیات رسیدگی بدوی و ۱۷ هیات رسیدگی تجدید نظر مسئولیت رسیدگی به امور کفالت و معافیت‌های پزشکی را برعهده دارد.

وی اظهار داشت: سربازان معلم در سال 97 در تیرماه به خدمت اعزام می‌شوند که باید از آموزش و پرورش استان تأییدیه بگیرند تا در صورت داشتن شرایط لازم برای استفاده از این مهم اطلاعات در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار بگیرد و اعزام و ثبت نام از طریق سازمان نظام وظیفه صورت می‌گیرد و از تعداد نفرات ثبت نام کننده در استان اطلاع نداریم.

معاون وظیفه عمومی آذربایجان غربی بیان کرد: فرار از خدمت از طریق بازرسی نیروهای مسلح صورت می‌گیرد و اگر در حین خدمت برای بار نخست تا دو ماه غیبت داشته باشد برای فرد اضافه خدمت در نظر می‌گیرند که فراتر از سه ماه نخواهد بود و اگر برای بار دوم صورت گیرد و بیش از 15 روز باشد در مرجع قضایی به آن مورد رسیدگی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال 96 تعرفه‌ای که برای انواع درخواست‌های پزشکی در نظر گرفته شده بود یک صد هزار تومان بود که امسال یک صد و 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است و شرط استفاده از آن داشتن مدرک تحصیلی خواندن نوشتن در سطح اول ابتدایی است.

وی یادآور شد: در معافیت‌های کفالت رقم 97 هزار و 50 تومان برای زیر دیپلم، برای دیپلم یک صد و 30 هزار تومان، برای فوق دیپلم و کارشناسی 325 هزار تومان و ب ای کارشناسی ارشد و دکتری یک میلیون و 40 هزار تومان و برای دکتری تخصصی یک میلیون 300 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

معاون وظیفه عمومی آذربایجان غربی تصریح کرد: به دارندگان مدرک تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم معافیت تحصیلی خارج از کشور داده نمی‌شود و در این صورت اضافه خدمت به صورت سنوات اعمال شده و از نظر قانون مدرک تحصیل این افراد اعتباری ندارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا