اخبار
کد خبر : 5941 ۱۳۹۷/۰۲/۱۷   ۲۰:۵۱:۱۲

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه خبر داد
تلاش برای اخذ مجوز رشته‌های جدید و متناسب با نیاز استان آذربایجان غربی

 

 عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گفت:‌ این واحد در تلاش برای اخذ مجوز برای رشته های جدید و متناسب با نیاز استان بوده و گا‌م‌های موثری در این راستا برداشته شده است.

به گزارش نای قلم، صالح سلیمی در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی سلامت جوانان با محوریت درباره موضوعات ایدز و جوانان، روان و سوءمصرف مواد و تغذیه جوانان مهم ترین هدف برگزاری این دوره را آشنایی و آگاهی قشر دانشجو از روند انتشار بیماری، راه‌های پیشگیری و درمان عنوان کرد.

وی با توجه به اقدامات، همایش‌ها و کارگاه‌های برگزار شده در حوزه آگاه‌سازی دانشجویان گفت: با توجه به اینکه دنیا به سمت علم و آگاهی حرکت می‌کند، دیدها بر این استوار شده است که همه افراد جامعه باید آگاهی‌های لازم در زمینه انتشار بیماری و راه‌های درمان آن را فراگیرند از این رو برگزاری دوره‌های آموزشی با محوریت آگاه‌سازی جوانان و دانشجویان در سال‌های اخیر جدیت بیش تری در واحد ارومیه پیدا کرده است.

این استاد دانشگاه افزود: هفته گذشته اتوبوس سلامت با همکاری مرکز بهداشت ارومیه در محوطه دانشگاه حضور پیدا کرد که منجر به 200 تست شد و خوشبختانه نتیجه هیچ کدام مثبت نبود.

وی حضور دانشجویان سایر رشته‌ها در این کارگاه‌ها و همایش‌ها را ضروری‌تر دانست و گفت: با توجه به اینکه 5 رشته در حوزه معاونت علوم پزشکی وجود دارد، دانشجویان این رشته‌ها آگاهی بیش‌تری نسبت به بیماری‌ها و راه‌های انتشار آن دارند لذا انتظار داریم استقبال دانشجویان رشته‌های دیگر بیش تر باشد.

سلیمی با تاکید بر اینکه انجمن علمی گروه پرستاری از انجمن‌های برتر و فعال واحد ارومیه محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: معاونت علوم پزشکی با همکاری این انجمن، سایر کانون‌ها و حوزه‌ها در طول سال برنامه‌های مختلفی برگزار می‌کند که این برنامه‌ها و همایش‌ها در سال جدید نیز با رویکرد های جدید ادامه پیدا خواهد کرد.

این استاد دانشگاه با توجه به مهمترین اولویت‌های معاونت علوم پزشکی در سال جدید اذعان کرد: توسعه علم و فناوری به ابزار قدرت کشورها تبدیل شده و اقتصاد دانش‌بنیان، علوم دانش‌بنیان، قدرت سیاسی و... با توسعه علم و فناوری امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: برهمین اساس و با توجه به تاکیدات فراوان مراکز علمی در سطح کشور توسعه علمی یکی از مهمترین اولویت‌های ما در سال جدید خواهد بود.

عضو هیات علمی واحد ارومیه باتوجه به شعار سال مقام معظم رهبری به حمایت از کالای ایرانی، مصادیق حمایت از تولید و کالای ایرانی را به ویژه در حوزه سلامت خواستار شد.

این مقام دانشگاهی عنوان کرد: امیدواریم مسئولان در راستای تحقق شعار امسال نام گذاری شده از سوی مقام معظم رهبری و مدیریت منابع برای ارتقای خدمات سلامت بیشتر تلاش کرده و اهتمام ویژه‌ای به این امر داشته باشند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا