اخبار
کد خبر : 594 ۱۳۹۴/۰۶/۲۱   

ارتقای رضایت مندی مردم از مهمترین اهداف دولت است

*آذربایجان غربی از استان های پیشگام در اجرای طرح توسعه دولت الکترونیک است 

 معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی گفت: ارتقای رضایت مندی مردم از مهمترین اهداف دولت است.

به گزارش نای قلم، نادر صفرزاده در جلسه بررسی روند توسعه زیرساختهای بخش ارتباطات ،فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک اظهار کرد: اجرای طرح دولت الکترونیک، روند مراجعه ارباب رجوع به ادارات را کاهش داده و ارائه خدمات بهتر و سریع تر را با حداقل هزینه به دنبال دارد.

وی در ادامه از اتصال یک هزار و 540 نقطه اداری در استان به شبکه دولت خبر داد و گفت: آذربایجان غربی از استان های پیشگام در اجرای طرح توسعه دولت الکترونیک است و امسال در همین راستا بناست یک هزار و 540 اداره کل و واحدهای تابعه استانی را به شبکه دولت متصل کنیم .

 توسعه خطوط تلفن ثابت

در ادامه این جلسه مدیر عامل شرکت مخابرات استان از افزایش سایت های همراه اول که به تجهیزات3G  مجهز است خبر داد و گفت: سایت های همراه اول مجهز به تجهیزات 3G  در سردشت دو سایت است و تا پایان آذرماه به هشت سایت افزایش می یابد.

اسمعیل زاده همچنین از توسعه خطوط تلفن ثابت خبر داد و افزود: به زودی خطوط جدید تلفن ثابت برای مسکن مهر فرهنگیان فعال می شود.

وی همچنین قول پیگیری و رفع مشکل اینترنت پرسرعت در محل سه راه بزیله را دادند.

109 روستای شهرستان سردشت از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می شوند

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی نیز با ارائه گزارشی از وضعیت ارتباطات شهرستان سردشت گفت: 138 روستای بالای 20 خانوار در شهرستان سردشت دارای ارتباط تلفن خانگی، 93 روستای زیر 20 خانوار دارای یک ارتباط عمومی، پنج روستای زیر 20 خانوار دارای ارتباط از محل طرح USO و 90 درصد روستاهای شهرستان تحت پوشش تلفن GSM- WLL و ۱۷ روستا دارای اینترنت پرسرعت هستند.

یوسف زاده افزود: 44 روستای بالای 70 خانوار از خدمات دفاتر ICTروستایی بهره مند و نسبت تعداد دفتر ICTروستایی به روستاهای بالای 70 خانوار 100 درصد است.

وی جمعیت شهری شهرستان سردشت 59 هزار و 665 نفر و تعداد دفاتر پیشخوان هفت مورد اعلام کرد و افزود: نسبت جمعیت به دفاتر پیشخوان در سردشت هشت هزار و 524 نفر است.

یوسف زاده همچنین با تاکید بر گسترش امکانات مخابراتی در روستاها خاطرنشان کرد: تا پایان سالجاری 109 روستای دیگر شهرستان سردشت از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می شوند.

راه اندازی مرکز تراتزیت ارتباطی در سردشت - توسعه شبکه فیبر نوری

 معاون اداره کل ارتباطات زیرساخت استان آذربایجان غربی با بیان اینکه سردشت یکی از نقاط خاص ارتباطی است از راه اندازی مرکز تراتزیت ارتباطی در سردشت خبر داد و گفت: ساختمان این مرکز در کمتر از یک سال احداث می شود و با راه اندازی آن ارتباطات زیرساخت شهرهای اطراف از طریق این مرکز ترانزیت خواهد شد.

شاهین برازش از جابجایی و توسعه شبکه فیبر نوری خبر داد و افزود: حدود 950 کیلومتر توسعه فیبر نوری در سطح استان را داریم و در شهرستان سردشت نیزدر راستای ارتباطات بهتر و پایدار تر علاوه بر توسعه شبکه فیبر نوری، جابجایی آن را در مسیر اجرای پروژه سدسازی بر روی رودخانه زاب خواهیم داشت .

در ادامه فرماندار سردشت ضمن ابراز خرسندی از حضور مسئولان استانی در شهرستان سردشت به بیان مشکلات حوزه ارتباطات و فناوری در شهرستان سردشت پرداخت و اظهار داشت : دفاتر Ictروستایی با مشکلات درآمدزایی مواجه هستند و باید با نگاه ویژه و ارائه راهکار اساسی در راستای بقای آنها مشکل زدایی شود.

حسنی به مشکل اینترنت پرسرعت در سه راه بزیله اشاره کرد و با توجه به استقرار چند اداره دولتی در این محل و ضرورت اجرای طرح دولت الکترونیک در ادارات مذکور خواستار رفع این مشکل شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا