اخبار
کد خبر : 5927 ۱۳۹۷/۰۲/۱۵   ۱۶:۱۳:۴۲

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌ غربی:
800 مورد پروژه محرومیت زدایی در آذربایجان غربی اجرا می شود

 

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌ غربی گفت: بسیج سازندگی امسال در آذربایجان ‌غربی ۸۰۰ مورد پروژه محرومیت‌زدایی اجرا می کند.

به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، سردار سرتیپ دوم پاسدار حبیب شهسواری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد پروژه‌های محرومیت زدایی اجرا شده در سال گذشته ۶۷۰ مورد بود.

وی افزود: برای اجرای پروژه های محرومیت زدایی در سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان هزینه شد که در سال جاری ۱۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

فرمانده سپاه شهدای استان با تشریح برنامه‌های اجرا شده توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی در سال گذشته، اضافه کرد: سال گذشته ۶۱۲ پروژه عمرانی و ۲۰ هزار مورد پروژه غیرعمرانی با صرف اعتباری بالغ بر۱۰۰ میلیارد ریال از سوی بسیج سازندگی استان به بهره برداری رسیده است.

شهسواری کمک به احداث مساجد به تعداد ۱۱۳ مورد، تجهیز مساجد به تعداد پنج مورد، ساخت خانه عالم به تعداد ۱۶۹ مورد، ساخت غسالخانه به تعداد ۲۲ مورد، ساخت سرویس بهداشتی در روستاهای مرزی به تعداد ۹۳ مورد، ساخت مسکن محرومین به تعداد ۱۳۸ مورد، ساخت حوزه علمیه به تعداد ۱۶ مورد، راهسازی به تعداد ۲۵ مورد، ساخت پل به تعداد ۱۵ مورد، آبرسانی به مناطق و روستاهای محروم به تعداد ۲۱ مورد، ساخت مدرسه به تعداد ۹۲ مورد و نیز دیوار ساحلی به تعداد دو مورد را از مهم‌ترین اقدامات بسیج سازندگی در مناطق محروم استان عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از خانواده‌های محروم در سطح استان اقداماتی چون کمک به ۵۰۰ خانواده سیل زده استان، اهدای جهیزیه به ۵۲۰ نوعروس نیازمند و نیز توزیع ده‌ها بسته سبد کالا، کتب و نوشت افزار و نیز کیف و کفش انجام گرفته است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۳ تا پایان سال گذشته یک هزار و ۸۵۱ مورد طرح عمرانی و ۲۷ هزار پروژه غیرعمرانی در سطح آذربایجان‌ غربی از سوی بسیج سازندگی سپاه شهداء اجرا شده که برای این پروژه‌ها بیش از ۳۰ میلیارد تومان هزینه پرداخت شده است.

شهسواری، افزود: ۶۵۰ گروه جهادی سال گذشته فعال بود که در سال جاری تعداد گروه‌های فعال جهادی به ۷۰۰ گروه می‌رسد.

فرمانده سپاه شهدای استان همچنین گفت: امسال طی توافقنامه با کمیته امداد مقرر شد تا یک هزار واحد مسکونی در مناطق محروم توسط سپاه شهدا آذربایجان غربی ساخته شود.

وی، ادامه داد: میزان تسهیلات اعطایی اقتصاد مقاومتی در سال گذشته ۷ میلیارد تومان بود که امسال به 10 میلیارد تومان افزایش یافته است.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود در خصوص برنامه های هفته بسیج سازندگی اظهار داشت: در هفته بسیج سازندگی برنامه هایی نظیر دیدار با امام جمعه ها در سراسر استان، اعزام تیم های پزشکی و جهادی به مناطق محروم، افتتاح ۳۰ پروژه محرومیت زدایی، افتتاح ۱۶ صندوق  قرض الحسنه و.... تدوین شده است.

وی با بیان اینکه مردم یاری، محرومیت زدایی و سازندگی، از برنامه های مستمر بسیج سازندگی است، تاکید کرد: هدف سپاه از اجرای طرح بسیج سازندگی، ایجاد رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال، پایداری امنیت، محرومیت زدایی، ایجاد زمینه فنی دانش آموزان برای مسئولیت‌پذیری و کمک به کاهش هزینه‌های دولت و کمک به اشتغال جوانان است.


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا