اخبار
کد خبر : 5903 ۱۳۹۷/۰۲/۰۸   ۲۰:۵۹:۳۴

مشارکت درآمدهای مالیاتی در عمران و توسعه شهرها و روستاها

 

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: یک هزار و 915 میلیارد ریال عوارض مربوط به مالیات بر ارزش افزوده در استان وصول شده و جهت اجرای طرح های عمرانی در اختیار شهرداری ها و دهیاری های استان گذاشته شده است.

به گزارش نای قلم، یعقوب مزرعه لی در دیدار با فرمانده سپاه شهدای استان که به مناسبت سوم شعبان؛ سالروز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار صورت گرفت با اعلام این مطلب افزود: این پرداختی ها نسبت به سال 95 ، 18 درصد افزایش داشت.

وی سهم 42 شهرداری استان از این پرداختی را یک هزار و 320 میلیارد ریال اعلام کرد و از رشد 21 درصدی آن نسبت به سال 95 خبر داد.

مدیرکل امور مالیاتی استان افزود: در این مدت 595 میلیارد ریال عوارض نیز در اختیار دهیاری های استان آذربایجان غربی قرار گرفته است که رشد 12.5 درصدی را نسبت به سال ماقبل نشان می دهد .

وی به تغییرات صورت گرفته درنحوه توزیع عوارض بین شهرداری ها و دهیاری ها از سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: این تغییرات کاملا به نفع مناطق کم برخوردار بوده به نحوی که میزان برخورداری شهرستان هایی مثل چالدران و اشنویه از این عوارض به میزان 100 درصد افزایش یافته است.

مزرعه لی همچنین به موفقیت این اداره کل در وصول معوقات مالیاتی در سال 96 و تاثیر این اقدام در کاهش فشار مالیاتی به مودیان موجود اشاره کرد و افزود: یک هزار و 800 میلیارد ریال از وصولی مالیات سال گذشته استان که حدود 30 درصد از کل وصولی است از محل وصول بدهی های معوقه مالیاتی تامین شده است.

 وی از شناسایی شش هزار و 410 مودی جدید در استان در سال گذشته نیز خبر داد. 

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا