اخبار
کد خبر : 5901 ۱۳۹۷/۰۲/۰۸   ۱۳:۵۶:۰۳

آغاز به کار کانون کارآفرینی اساتید، کارکنان و دانشجویی دانشگاه پیام نور ارومیه

 

کانون کارآفرینی اساتید، کارکنان و دانشجویی دانشگاه پیام نور ارومیه آغاز به کار کرد.

به گزارش نای قلم، به مناسبت فرا رسیدن روز جوان کانون کارآفرینی دانشگاه با حضور رئیس، مدیر کارآفرین، مسئول روابط عمومی و همچنین سرمایه گذار و کارآفرین نمونه کشوری و استانی محمد نجاتی و نیما سرائیان مدرس و مشاور بازاریابی و فروش و برندینگ امروز آغاز به کار کرد.
در این نشست رئیس دانشگاه پیام نور ارومیه با اشاره به پتانسیل دانشگاه درخصوص پژوهش و حوزه کسب و کار گفت: دانش آموختگان دانشگاه باید وارد متن جامعه بشوند تا بتوانند در حوزه تخصص خود با درک صحیح مشکلات جامعه خود، باری را از دوش مردم و کشور بردارند.

حسین حسین زاده با اشاره به سرمایه عظیم جوانان در کشور اظهار داشت: دانشجویان و دانش آموختگان باید رویکرد خود را برای توسعه کارهای ابتکاری و نو قرار دهند.

وی افزود: یکی از کارهای  بسیار موثر و خوب در حال اجرا در دانشگاه پیام نور، افتتاح مراکز و حوزه های مشاوره اشتغال و کارآفرینی است که هدف اصلی از ایجاد آن ترویج کارآفرینی به عنوان یک ابزار موثر در توسعه ملی، ارتقای جایگاه و منزلت کارآفرینی است.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز ارومیه خاطرنشان کرد: امیدواریم راه‌اندازی این کانون منجر به تربیت و پرورش دانش آموختگان مهارتی کارآفرین، ارتباط دانشجویان با کارآفرینان به منظور استفاده از تجربیات و ایجاد شبکه‌ای بین دانشگاه، صنایع و کارآفرینان شود.

مسئول کارآفرینی و پژوهش دانشگاه نیز در خصوص ایجاد مراکز کار آفرینی گفت: این مراکز با هدف ارائه مشاوره‌های شغلی به دانشجویانی که درصدد راه‌اندازی کسب و کار جدید هستند و نیاز به مشاوره شغلی جهت رفع مشکلات و موانع کسب و کار دارند، ایجاد شده و خدماتی در راستای بهبود توسعه کسب و کار کسانی‌که براساس علاقه، استعداد، مهارت رشته تحصیلی و یا نیاز بازار، مشاوره‌های مختلفی ارائه می دهد.
کریم زاده افزود: هدف اصلی از ایجاد کانون کارآفرینی دانشگاه استعداد سنجی، هدایت حرفه ای دانشجویان، آشنایی با انوع الگوهای جستجوی شغلی و کاریابی، برگزاری کارگاه های آموزش کارآفرینی و مهارت های شروع کسب و کار، تشکیل اتاق ایده های کارآفرینی دانشجویی و برگزاری دوره های دانشجویی کارآفرینی است.
در ادامه این نشست کارآفرین نمونه کشوری و استانی گفت: کارآفرینی موتور تحول و توسعه اقتصاد و فرهنگ جامعه است.
محمد نجاتی با بیان این که فرد کارآفرین با ایده جدید محصول و خدماتی نو ارایه می دهد، اظهار کرد: همه ما باید برای ارتقای کارآفرینی و نوآوری در جامعه تلاش کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد تا با نگاه جدید بتوانیم در آینده کشور اثرگذار باشیم و در بحث تولید و اشتغال گام های اساسی برداریم.

نجاتی افزود: فعال کردن بخش خصوصی به تنهایی موجب نخواهد شد تا خلاقیت و نوآوری در کشور رشد کند مگر این که به دنبال ایده های جدید باشیم لذا با استفاده از جوانان و افراد متخصص و صاحب ایده می توان جهت ایجاد اشتغال پایدار گام های مهم و اثربخشی را برداشت.
همچنین نیما سرائیان مدرس و مشاور بازاریابی و فروش و برندینگ فعال در حوزه کسب و کار در استان و ارومیه ضمن اشاره به شاخص های عمومی و تخصصی حوزه های کسب و کار و کارآفرینی اعلام همکاری خود را جهت ترویج فرهنگ کارآفرینی و برگزاری دوره های عمومی و تخصصی با دانشگاه پیام نور مرکز ارومیه را اعلام کرد و افزود آمادگی این را دارد در راستای پیشبرد اهداف دانشگاه در بخش کسب و کار و کارآفرینی برنامه های مدونی طراحی و ارائه کند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا