Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 5893 ۱۳۹۷/۰۲/۰۶   

تقویت فضای تعامل با مودیان مالیاتی در سایه فرهنگ سازی مالیاتی/ تشکیل 70 پرونده مربوط به تراکنش های بالای بانکی در استان

 

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مالیاتی را بستر تعاملات و همکاری های مالیاتی بیشتر فی مابین عنوان کرد و گفت: در سایه این همکاری ها اختلافات مالیاتی کاهش می یابد .

 به گزارش نای قلم، یعقوب مزرعه لی در آغاز سمینار آموزشی نحوه تکمیل و ارسال صورت معاملات فصلی که با حضور مدیران مالی واحد های تولیدی و بنگاه های اقتصادی، دانشجویان و کارکنان مالیاتی استان در اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، از همکاری های اتاق بازرگانی ارومیه در برگزاری دوره ها و کلاس های مختلف آموزش مالیاتی تقدیر و تشکر کرد.

وی اظهار امیدواری کرد اطلاع رسانی های صورت گرفته در چارچوب دوره های آموزشی باعث تعامل و همکاری بیشتر مودیان و دستگاه مالیاتی شده و از این طریق اختلافات موجود به حداقل کاهش یابد .

مدیرکل دستگاه مالیاتی استان در ادامه با اعلام اینکه تلاش های خوبی در راستای رفع اختلافات مالیاتی در استان انجام داده ایم به ایجاد گروه ویژه رسیدگی به پرونده های بزرگ مالیاتی استان اشاره کرد و افزود: رسیدگی به پرونده ها در این گروه ویژه با محوریت تعامل و تفاهم با مدیران عامل و مدیران مالی بنگاه های بزرگ اقتصادی و تولیدی استان صورت می گیرد .

مزرعه لی با بیان اینکه در این راستا قدم بزرگی در کاهش اختلافات مالیاتی و جلب رضایت مودیان استان برداشته شده است، گفت: از 196 پرونده بزرگ مالیاتی رسیدگی شده در سال های 96-95 در استان، 154 پرونده بدون اعتراض مودی و همراه با قبولی دفاتر مالیاتی اختتام یافته است.

وی همچنین با اشاره به اینکه سازمان مالیاتی به دنبال پیشگیری از فرار مالیاتی است به موضوع ماده 169 و 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم و نقش شفاف ساز آن اشاره کرد و افزود: موضوع بررسی تراکنش های بالای بانکی در راستای اجرای این ماده قانونی و بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط بانک ها صورت می گیرد.

مزرعه لی مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی اضافه کرد: 70 پرونده مربوط به تراکنش های بالای بانکی در استان تشکیل شده که نتیجه آن مطالبه 800 میلیارد ریال مالیات از عمدتا کسانی بوده که اصلا فاقد پرونده مالیاتی بوده اند. 

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا