Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 5892 ۱۳۹۷/۰۲/۰۶   

سیب، انگور و درختان هسته‌دار بیشترین خسارت را در سرمازدگی دیده اند

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: خسارت‌های باغی بیشتر از خسارت‌های زراعی است و خسارت‌های باغی متوجه باغ‌های سیب، انگور و درختان هسته‌دار و گردو است.

به گزارش نای قلم، اسمعیل کریم زاده در گفتگوی خبری اظهار داشت: درصد خسارت‌های باغی بین 10 تا 90 درصد برآورد شده است منتهی این برآورد تقریبی است و آمار دقیق تا پایان هفته جهت استحضار همگان اعلام می‌شود.

وی افزود: خسارت سال زراعی 400 میلیارد تومان برآورد شده است که از این رقم برای پاییز 96 تا چهارم اردیبهشت ماه ثبت شده که استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای اداری استان که با حضور نوبخت برگزار شد این رقم را اعلام کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: سرمازدگی اخیر در استان ۳۰۷ میلیارد تومان به محصولات باغی و زراعی آذربایجان غربی خسارت زد.

کریم زاده تصریح کرد: به سبب بارندگی‌های اخیر در فروردین ماه 57 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی استان خسارت دیده‌اند و برآورد اولیه توسط اکیپ‌های خسارت شهرستان‌ها تا چهارم اردیبهشت 97، 307 میلیارد تومان به اراضی باغی و زراعی استان خسارت وارد شد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از این محصولات باغی و زراعی توسط باغداران و کشاورزان بیمه شده که بر اساس تعرفه بیمه‌ای توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی رقم غرامت به مرور زمان به آنان پرداخت می‌شود که رقم آن در بیمه نامه قید شده است و متأسفانه کشاورزان بسیاری اقدام به این عمل نکرده‌اند.

کریم‌زاده تأکید کرد: کشاورزان مقصر اصلی این موضوع نیستند بلکه پرداخت‌هایی که صندوق غرامت بیمه کشاورزان در سال‌های گذشته داشته به خوبی انجام نشده بود و این موضوع تا حدودی در بیمه نکردن باغات و اراضی زراعی توسط کشاورزان دخیل است که انتظار داریم دولت توجه ویژه‌ای به این افراد داشته باشد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا