Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 5882 ۱۳۹۷/۰۲/۰۴   

هنر شعر با معنویت آمیخته شود

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: هنر شعر باید با معنویت آمیخته شود چرا که در این صورت خواهد توانست تاثیرگذار باشد.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در پنجمین دیدار ادبی "چکامه های رجب" اظهار داشت: شعر و بیان مفاهیم در قالب های زیبا نعمتی است در دست شما شاعران و باید از این نعمت در راستای تبلیغ معارف دینی و اهل بیت عصمت و طهارت استفاده کنید.

وی با بیان اینکه مفاهیم در قالب شعر همیشه ماندگار هستند، اظهار داشت: هنر یکی از ارزش های اصیل جوامع انسانی است که می توانیم از طریق زیبایی های هنری به ویژه شعر و ادبیات شاهد رشد و توسعه اصول دینی و انسانی باشیم.

امام جمعه ارومیه افزود: از صدر اسلام تاکنون شعرا در زمینه های مختلف شعر سروده اند و با سرودن شعر نقش بسزایی ایفا کرده اند که اگر محققان اقدام به جمع آوری آن آثار کنند مجموعه قابل استفاده ای می تواند باشند.

قریشی با بیان اینکه شعرای متعهد از بدو اسلام همواره مورد عنايت پيامبر (ص) و اهل بيت عصمت و طهارت (ع) بوده اند، اضافه کرد: در طول تاريخ اسلام پيامبر اكرم و اهل بيت عصمت و طهارت با هدف دوام و ماندگاري برخي وقايع تاريخي شعرا را براي به نظم كشيدن آن وقايع سفارش كرده و همواره مورد عنايت قرار داده اند.

وی با اشاره به اینکه شعرای مسلمان تاکنون اشعار تاثیرگذاری در مباحث عرفانی، اعتقادی، انقلابی، سیاسی و... سروده اند، اظهار داشت: امروزه در شرایط حساسی به سر می بریم لذا شاعران باید مباحث انقلابی، ولایی و اهل بیت عصمت و طهارت را بیشتر مطرح کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین با تاکید به اینکه عمل به منویات مقام معظم رهبری وظیفه تک تک مردم و مسوولان است، تصریح کرد: شعر قدرت و اسلحه خوبی است و شاعران با استفاده از هنر خود و ایجاد یک فضای فرهنگی، هر چه بیشتر برای تحقق شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است، بپردازند.

امام جمعه ارومیه به شاعران توصیه کرد تا اشعار خود را با بسم الله الرحمن الرحیم شروع کنند سپس ادامه داد: هنر شعر باید با معنویت آمیخته شود چرا که در این صورت خواهد توانست تاثیرگذار باشد.

تجلیل امام جمعه ارومیه از شاعران پایان بخش این دیدار ادبی بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا