اخبار
کد خبر : 588 ۱۳۹۴/۰۶/۲۱   

بهورزان نقش مهمي در کاهش بيماري‌ها در روستا دارند

* بهورز نگین درخشان در عرصه سلامت هست

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني آذربايجان غربي گفت: بهورزان از قشرهای زحمت‌کش جامعه هستند که به روستائیان خدمات‌رسانی می‌کنند و كاهش بسياري از بيماري‌ها مرهون زحمات این عزیزان است.  

به گزارش ناي قلم، رسول انتطارمهدی در مراسم روز بهورز كه با حضور معاون فرماندار و معاون امور بهداشتی و امور فرهنگی دانشجویی دانشگاه، جمعی از مسئولان ادارات و ارگان‌های شهرستان ارومیه، بهورزان، مسئولان و کارشناسان مراکز بهداشتی درمانی و واحدهای ستادی در سالن ابن سینای دانشگاه برگزار شد، با اشاره به نقش بهورزان در ارتقاي شاخص‌های بهداشتی برقراری ارتباط با مردم، آموزش و ارائه مراقبت‌های بهداشتی را از مهم‌ترین فعالیت‌های بهورزان در روستا عنوان کرد.

وي افزود: بهورز نگین درخشان در عرصه سلامت جهان هست و این افتخار ماست که پایه‌گذار چنین سیستم جامعی در بهداشت جهان هستیم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني آذربايجان غربي با بیان اینکه چون بهورز از خود مردم روستاست، آن را ویژگی بی‌بدیل در موفقیت بهورزان دانست و گفت: هنر شما بهورزان پیشگیری و مراقبت موفق در سطوح اول و دوم هست و الگویی برای برنامه بهداشت در حاشیه شهرها که به زودی اجرایی مي‌شود، شده‌اید.

انتظارمهدی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور برای هر 600 نفر یک بهورز داریم و در استان آذربایجان غربی برای هر 750 نفر یک بهورز داریم که نشان از تلاش مضاعف بهورزان دارد و ما در حال پیگیری مطالبات بهورزان هستیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ارومیه نيز در سخنانی با تاکید بر اهمیت کار بهورزان گفت: اگر در سی سال گذشته برنامه های موفق واکسیناسیون حذف و ریشه‌کنی بیماری‌های واگیردار را داشته‌ایم، در سایه مراقبت و کنترل دستان پرتوان و پرمهر بهورز حاصل شده است.

علي صدقیانی‌فر افزود: در بحث مشارکت مردم، کنترل بیماری‌های دیابت و فشار خون و تکمیل پرونده سلامت روستاها، بهورزان که برخواسته از دل روستاها هستند موفق عمل کرده‌اند و باعث شده بهداشت و سلامتی در تکمیل پرونده سلامت روستائیان از شهرها پیشی بگیرد.

خلیلی نماینده شورای بهورزان نيز در این جلسه مطالبات بهورزان را در زمينه تبعیض بین بهداشت و درمان، لزوم پیگیری کارانه بهورزان و نیز لحاظ شدن در مزایای تحول نظام سلامت را خواستار شد.

اجرای شعر توسط غریب زاده همکار بهورز، اجرای سرود توسط گروه موسیقی فجر، پخش نماهنگ اقدامات بهورزان و برگزاری مسابقه از ديگر برنامه‌هاي اين مراسم بود.

در پايان مراسم از نسرین زنده روح به عنوان بهورز برگزیده استانی و 11 بهورز نمونه ارومیه تجليل به عمل آمد.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا