اخبار
کد خبر : 5874 ۱۳۹۷/۰۲/۰۲   

رویکرد اصلی دستگاه مالیاتی استان حمایت از بخش تولید است

 

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی نقش عمده دستگاه مالیاتی در تحقق شعار «مصرف کالای ایرانی» را حمایت از تولید عنوان کرد و گفت: وصول معوقات و مؤدیان جدید دو ابزار تاثیرگذار در مهار فشار مالیاتی بر بخش تولید است .

به گزارش نای قلم، یعقوب مزرعه لی در نشست هم اندیشی با رئیس و اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه با اشاره به وصول بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال مالیات در سال 96 در استان از رشد 12 درصدی این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال 95 خبر داد.

وی در این نشست که با هدف بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل مالیاتی در محل این اداره کل  ترتیب یافت، افزود: وصول مالیات های معوقه سهم بسزایی در تحقق 95 درصدی درآمد های مالیاتی استان در سال 96 داشته است .

مزرعه لی اضافه کرد: یک هزار و 800 میلیارد ریال از وصولی سال گذشته استان که 30 درصد کل وصولی است از محل بدهی های معوقه مالیاتی تامین شده است .

مدیرکل امور مالیاتی استان ادامه داد: تحقق 95 درصدی درآمد های مالیاتی در سال 96 با وجود  کاهش وصولی از منابعی چون اشخاص حقوقی و مالیات حقوق بخش دولتی و خصوصی نشان از نقش مهم وصول معوقات در جلوگیری از فشار مالیاتی بر مؤدیان خرد و قانونمند داشته دارد .

مزرعه لی افزودن دایره مؤدیان موجود از طریق شناسایی افرادی که تا به حال مالیات نمی دادند را نیز در توزیع فشار مالیاتی مؤثر عنوان کرد و افزود: در سه سال و نیم گذشته 22 هزار و 600 مؤدی جدید که قبلا مالیات نمی دادند در استان کشف و شناسایی شده است .

 مدیرکل دستگاه مالیاتی استان در این رابطه افزود: از 52 پرونده مالیاتی بزرگی که در این راستا در استان تشکیل شد 130 میلیارد ریال مالیات وصول شد که با مالیات پرداختی 23 هزار مؤدی در منبع مشاغل برابری می کند .

وی همچنین از بخشودگی دو هزار و 380 میلیارد ریال جریمه مالیاتی مؤدیان استان در سال 96 در راستای کمک به آنها خبر داد .

مزرعه لی در ادامه با اشاره به شعار سال، نقش دستگاه مالیاتی را در تحقق این شعار، حمایت از بخش تولید عنوان کرد و با بیان اینکه کاهش پنج درصدی نرخ مالیاتی تولید کنندگان در دستور کار هیئت دولت و مجلس قرار دارد، افزود: امیدواریم با اصلاح اشکالات قانون مالیات بر ارزش افزوده، مشکلات بخش تولید تا حدود زیادی رفع شود.

وی از ایجاد چهار پست جدید نماینده هیئت های حل اختلاف مالیاتی در شهرهای ارومیه، مهاباد و میاندوآب با هدف تسریع و افزایش کیفیت رسیدگی به پروند های مالیاتی استان خبر داد .

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا