اخبار
کد خبر : 5861 ۱۳۹۷/۰۱/۳۰   

اخبار شهرستان های آذربایجان غربی

بیش از 8000 جلد کتاب به کتابخانه های عمومی ارومیه اهدا شد

رئیس کتابخانه های عمومی ارومیه گفت: بیش از هشت هزار و 650 جلد کتاب طی سال 1396 در موضوعات مختلف به کتابخانه های عمومی این شهرستان اهدا شد.

به گزارش نای قلم، عفت آقازاده در گفتگویی افزود: این تعداد کتاب توسط اعضای کتابخانه ها، بنیاد قلم چی و کتابخانه مشارکتی بامداد صبا و با هدف تامین و غنی سازی منابع مطالعه ای به این کتابخانه ها اهدا شده است.

وی اضافه کرد: این کتاب ها پس از کسب مجوز از اداره کل کتابخانه های استان، جهت استفاده اعضا و مراجعان در قفسه کتابخانه ها قرار گرفته است.

آقازاده ادامه داد: کتاب های بدون استفاده زیادی در منازل، ادارات و سازمان ها وجود دارد که می توان با اطلاع رسانی و آگاهی دادن به افراد، آنها را جذب و زمینه استفاده عمومی از آن منابع را فراهم کرد.

--

نمایشگاه صنعت ساختمان در ماکو گشایش یافت

نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان و معماری در مرکز نمایشگاه های منطقه آزاد ماکو گشایش یافت.

مدیر مرکز همایش ها و نمایشگاه های منطقه آزاد ماکو در آئین افتتاح این نمایشگاه، گفت: 35 فعال بخش صنعت ساختمان و معماری از آذربایجان غربی در این نمایشگاه حضور دارند.

ابراهیم جلیلی افزود: شرکت کنندگان انواع محصولات دکوراسیون داخلی خانه و آشپزخانه، سبک سازی و مقاوم سازی ساختمان، مصالح اولیه ساختمانی، بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان، نما و پوشش های خارجی، لباس و ایمنی در ساختمان و صنایع را در معرض عموم قرار داده اند.

وی اظهار کرد: این نمایشگاه از 28 الی 31 فروردین ماه همه روزه از ساعت 17 تا 22 میزبان متخصصان، فعالان صنعت ساختمان و علاقه مندان این صنعت است.

جلیلی با اشاره به اینکه استفاده از مصالح ساختمانی تولید داخل کمک به کارآفرینی، ایجاد اشتغال و حمایت از سرمایه گذاری است، افزود: این نمایشگاه با هدف تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی راه اندازی شده است.

=

مجتمع تجاری کالاهای مرزی در اشنویه کلنگ زنی شد

مجتمع تجاری کالاهای مرزی با 100 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهر اشنویه کلنگ زنی شد.

شهردار اشنویه در حاشیه آئین کلنگ زنی این مجتمع تجاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مجتمع با 6 هزار و 550 مترمربع مساحت در سه طبقه با مشارکت بخش خصوصی احداث می شود و در سال آینده به بهره برداری می رسد.

سید کمال طاهری با اشاره به اینکه این طرح به صورت مشارکت مدنی اجرا می شود، افزود: طرح احداث مجتمع تجاری کالای مرزی اشنویه پیش از این مراحل فراخوان رسمی و مناقصه را پشت سر گذاشته و یک سرمایه گذار ارومیه ای در این مناقصه برنده شده است.

طاهری با بیان اینکه اشنویه دومین شهر آذربایجان غربی از لحاظ میزان جذب سرمایه گذاری است، افزود: شورای اسلامی شهر و شهرداری با همیاری و کمک فرمانداری و سایر ادارات شهرستان با رویکرد توسعه گردشگری در حال اجرای طرح های مختلف است.

وی اظهار کرد: طرح 25 هکتاری پارک قلاتوک، پارک روبار و رایزنی برای ساخت پل معلق، سامان دهی ورودی و خروجی شهر و میدان تره بار و ایجاد سایت گردشگری از مهمترین طرح های سرمایه گذاری در این شهرستان است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا