اخبار
کد خبر : 5854 ۱۳۹۷/۰۱/۲۸   

تدوین طرح مقاوم سازی خانه های روستایی در آذربایجان غربی

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: طرح مقاوم سازی خانه های روستایی برای 75 هزار واحد مسکونی آذربایجان غربی تدوین شده است.

به گزارش نای قلم، محمود بدلی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون ساکنان 501 روستای استان از این طرح بهره مند شده اند.

وی افزود: بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، سالانه 12 هزار واحد مسکونی روستایی در استان مقاوم سازی می شود تا همه 258 هزار واحد موجود زیرپوشش قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی کارمزد تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی را تنها پنج درصد اعلام و اضافه کرد: همه روستاییان می توانند از این تسهیلات با مبالغ 200 و 180 میلیون ریالی بهره مند شوند.

بدلی تصریح کرد: این تسهیلات در روستاهای مرزی 200 میلیون ریال در نظر گرفته شده که 20 میلیون ریال بیشتر از دیگر روستاهاست و می توان آن را مشوقی برای مقاوم سازی این روستاهای محروم دانست.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی، تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در دیگر روستاهای آذربایجان غربی نیز به میزان 180 میلیون ریال پرداخت می شود و مدت بازپرداخت آن نیز 15 سال در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: روستائیانی که قصد ندارند از این تسهیلات استفاده کنند نیز می توانند جهت استفاده از خدمات رایگان مشاوره تخصصی در خصوص اصول فنی منطقه از 80 دفتر و 160 مهندس فنی این اداره کل کمک بگیرند تا در صورت بروز حوادث طبیعی آمار تلفات کاهش یابد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود به طرح هادی اشاره کرد و گفت: طرح هادی در 573 روستای استان اجرایی شده است که تاکنون برای اجرای این طرح، یکهزار و 720 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

بدلی افزود: علاوه بر آن در حال حاضر 2 هزار و 88 روستای بالای 20 خانوار آذربایجان غربی دارای طرح هادی است که امیدواریم با اختصاص اعتبار مناسب، این طرح ها نیز اجرایی شود.

وی اضافه کرد: اصلاح و بازگشایی معابر، جدول گذاری، آسفالت و سنگ فرش معابر، ساماندهی فضای سبز و ایجاد محل بازی کودکان از جمله بخش های اجرای طرح هادی به شمار می رود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تعداد ۱۶۹ هزار و ۶۲۷ واحد مسکن روستایی در روستاهای بیش از ۲۰ خانوار در سطح استان سنددار شدند.

بدلی بیان کرد: صدور سند مالکیت برای روستاهای بالای 20 خانوار از دیگر اقدامات مهم اداره است که برای یک صد و 69 هزار 627 واحد مسکونی در روستاها سند صادر شده است و پس از بررسی لازم این واحدها به ثبت اسناد ارائه شده است.

وی یادآور شد: 71 درصد واحدهای مسکونی روستایی امروز دارای سند هستند که رتبه نخست کشوری را به خود اختصاصی داده‌ایم و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت نیز سنددار می‌شوند که تعداد این شهرها 27 مورد بوده و 34 هزار و 21 مورد سنددار شده‌اند.

در مجموع 2 هزار و 725 روستای دارای سکنه در آذربایجان غربی وجود دارد که 2 هزار و 168 روستا از آنها بالای 20 خانوار است.

انتهای پیام /


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا