اخبار
کد خبر : 5852 ۱۳۹۷/۰۱/۲۸   

مبنای ارزیابی مدیران میزان توجه آنها به فضای کسب‌وکار است

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی با اشاره به دغدغه استاندار در زمینه جذب سرمایه برای توسعه استان، گفت: مبنای ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی در سطح استان میزان توجه آنان به فضای کسب‌وکار، تسهیل فرآیندهای مربوط به آن و نیز توجه ویژه به سرمایه‌گذاری خواهد بود.

به گزارش نای قلم، رضا حسینی در اولین جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان در سال جاری اظهار داشت: در این زمینه، به‌ هیچ‌ وجه تساهل و تسامحی وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به لزوم تهیه و تکمیل بسته سرمایه‌گذاری جهت ارائه در نشست‌های سرمایه‌گذاری و دیدار با هیئت‌های سرمایه‌گذاری خارجی تا پایان خردادماه سال‌جاری، خواستار ارائه فرصت‌های مربوط به هر بخش و نیز پروژه‌های قابل ‌ارائه به سرمایه‌گذاران، توسط مدیران دستگاه‌های حاضر در جلسه به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان براساس برنامه زمان‌بندی‌شده مصوب در جلسه، شد.

حسینی با برشمردن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های ممتاز و بالقوه استان آذربایجان‌غربی در زمینه کشاورزی، مغفول ماندن این نعمت بزرگ و خدادادی را نشانه ضعف مدیریتی دانسته و خواستار ارائه فرصت‌هایی مدون در این زمینه در بازه زمانی معین توسط سازمان جهاد کشاورزی و نیز توجه ویژه به کشت و صنعت گلخانه‌ای و تحول در بخش صنایع تبدیلی آن شد.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم تهیه بسته سرمایه‌گذاری ویژه هر شهرستان با اخذ اطلاعات اقتصادی و سرمایه‌گذاری از فرمانداران شهرستان‌ها، اعلام کرد که پنجره واحد سرمایه‌گذاری نیز طی سه ماه آینده به‌صورت کامل در استان اجرایی می شود.

در این جلسه، نماینده وزیر، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ونایب‌رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان تعداد فرصت‌های موجود نزد مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان در قالب فرم استاندارد دوصفحه‌ای (summary sheet) را 110 عنوان در بخش‌های مختلف اقتصادی بیان داشته و اعلام نمود: ازاین‌ بین، مطالعات امکان‌سنجی10 فرصت سرمایه‌گذاری طی قراردادی با شرکت "درساصنعت "به‌عنوان شرکت خدمات مشاوره و طرح توجیهی، در سال 96 تهیه ‌شده است.

داود غفارپور در ادامه اعلام داشت که طی قرارداد جدیدی که با شرکت مزبور منعقد گردیده است، مطالعات امکان‌سنجی 15 طرح دیگر نیز تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری آماده و در اختیار مرکز خدمات سرمایه‌گذاری قرار خواهد گرفت.

 مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان با اشاره به محتویات بسته سرمایه‌گذاری استان، لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری و نیز شهرداری ارومیه را در تکمیل فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان، حائز اهمیت دانست.

در ادامه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ضمن اشاره به تعداد 270 طرح و پروژه آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران به سه زبان فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی، گفت:طرح‌های موجود را طی هفته آینده در اختیار مرکز خدمات سرمایه‌گذاری قرار خواهند داد.

جعفر صادق اسکندری با اشاره به تشکیل کمیته‌ای برای بررسی میدانی پروژه‌های نیمه‌تمام و تعطیل استان، اعلام کرد، نتایج حاصل از این بررسی‌ها تا پایان اردیبهشت‌ماه سال‌جاری جهت بهره‌برداری در اختیار مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان قرار خواهد گرفت.

در پایان، پس از بحث و تبادل‌نظر توسط اعضای حاضر در جلسه در خصوص موضوع جلسه، مقرر گردید تا پایان خردادماه سال جاری، بسته‌های سرمایه‌گذاری قابل ‌ارائه به متقاضیان سرمایه‌گذاری توسط مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان و با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط با موضوع، تهیه و منتشر شود.

در راستای تهیه و به‌روزرسانی بسته‌های سرمایه‌گذاری از سوی دبیرخانه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان و با هدف بحث و بررسی در خصوص تهیه و تدوین و به‌روزرسانی فرصت‌های سرمایه‌گذاری اولین جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا