اخبار
کد خبر : 5827 ۱۳۹۷/۰۱/۲۱   

آذربایجان‌غربی پیشتاز پایگاه‌های خبری مجوزدار در کشور

 

مسئول واحد مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: 40 پایگاه خبری مجوزدار در سطح استان فعالیت دارد که آذربایجان‌غربی به لحاظ وجود پایگاه‌های خبری مجوزدار در سطح کشور پیشتاز است.

به گزارش نای قلم، امید سیاح در گفتگویی اظهار داشت: پایگاه‌های خبری استان از لحاظ کیفی از نشریات مکتوب به پیش افتاده‌اند.

وی افزود: متاسفانه مطالبی که در نشریات مکتوب درج می‌شود از لحاظ کمی و کیفی نزول شدیدی یافته و پاسخگوی نیاز مخاطب نیستند.

به گفته سیاح این در حالی است که در پایگاه‌های خبری و فضای مجازی، مطالب به روز بوده و گزارش‌های خبری بسیاری به چشم می‌خورد.

مسئول واحد مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: هم اکنون بیش از 80 نشریه مکتوب در استان فعالیت دارد که بیشتر آنها از انتشار منظمی برخوردار نبوده و نشریاتی هم که به صورت منظم انتشار می‎یابند از مطالب تولیدی کمتری برخوردار هستند.

وی در عین حال با ابراز تاسف از اینکه موضوع تحلیل در فضای مجازی آذربایجان‌غربی ناچیز است، بیان کرد: بیشتر فضای مجازی در خبر و بیان عملکرد خلاصه شده و اگر هم باشد، مسائل اجتماعی، تحلیل و گزارش تحقیقی به ندرت در آنها یافت می‌شود بنابراین اگر مدیران پایگاه‌های فضای مجازی به این موضوع توجه داشته باشند، فضای رسانه‌ای استان بهبود می‌یابد.

سیاح در ادامه با بیان اینکه هم اکنون 9 پایگاه خبری در نوبت جواز در هیئت نظارت فرهنگ و ارشاد استان قرار دارند گفت: علاوه بر آن 31 رسانه مکتوب اعم از هفته نامه، دو هفته نامه، روزنامه و ماهنامه در نوبت اخذ مجوز از سوی هیئت نظارت است.

مسئول واحد مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره مطبوعات در سال 97 افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال جشنواره مطبوعات در استان به صورت ملی برگزار شده تا خبرنگاران آذربایجان‌غربی خود را در سطح ملی مورد محک و ارزیابی قرار دهند.

وی با بیان اینکه امسال دوره‌های آموزش خبرنگاری در ارومیه برگزار می‌شود تصریح کرد: در تیر ماه امسال مرحله مقدماتی و تکمیلی خبرنگاری و سمینارهای آموزشی در موضوعات روز روزنامه‌نگاری برگزار می‌شود.

سیاح از برگزاری سمینار ملی تعامل اقوام و ادیان در ارومیه خبر داد و گفت: تاکنون 70 اثر از تمامی استان‌های کشور به دبیرخانه مربوطه ارسال و در چهار محور داوری شده است و از هر محور، سه نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب شده که پیش از آغاز ماه رمضان این سمینار برگزار و از نفرات برتر تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا