اخبار
کد خبر : 580 ۱۳۹۴/۰۶/۱۷   

سیستم جامع انتخابات راه اندازی شد

* از 25 فرآیند موجود در برگزاری انتخابات 24 فرآیند به صورت الکترونیکی برگزار می شود

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان غربی از راه اندازی سیستم جامع انتخابات در آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش نای قلم، علی مصطفوی در نشست مسئولان دفاتر سیاسی و انتخابات فرمانداری های استان اظهار کرد: این سیستم برای ارسال به موقع گزارشات، رصد و مستندسازی تخلفات احتمالی و آسیب شناسی انتخابات گذشته برای برگزاری انتخابات خوب و سالم راه اندازی شده است.

وی به دو وظیفه اساسی دولت تدبیر و امید که انجام مذاکرات هسته ای و برگزاری دو انتخابات  مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی است اشاره کرد و گفت: مذاکرات هسته ای هم به نوعی جنگ تحمیلی دیگری بر علیه کشورمان بود که استکبار جهانی آن را بر ما تحمیل کردند که در سایه عنایت الهی و رهبری قاطع مقام معظم رهبری و تدبیر و اهتمام دولت دکتر روحانی موفق شدیم این مذاکرات را به انجام برسانیم.

مصطفوی برگزاری انتخابات را دومین وظیفه مهم دولت در سال جاری عنوان کرد و اظهار داشت برای عمل به این وظیفه باید چهار اصل اساسی شامل زمینه سازی برای حضور گسترده مردم، اصل بی طرفی، اصل امانت داری و اصل قانون مداری رعایت شود.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان غربی در ادامه این جلسه به مهمترین سیاست و برنامه های این دفتر اشاره کرد و گفت: بر اساس سنجش سرمایه های اجتماعی که از سال 82 مورد ارزیابی قرار گرفته نشان دهنده این است که تا چه میزان از نظر اجتماعی آسیب پذیرهستیم و در نظر داریم تا با کارآمدسازی نظام اداری استان این سرمایه های اجتماعی را تقویت کنیم تا اعتماد و رضایت مندی مردم را جلب کنیم.

وی به تشکیل و فعالیت کارگروه اجتماعی و فرهنگی، کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی، کارگروه سلامت و امنیت غذایی و بهداشتی عمومی و کارگروه سازمان های مردم نهاد در آستانه انتخابات اشاره و اظهار امیدواری کرد با پیگیری و عملی شدن مصوبات این کارگروه ها شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات باشیم.

صوفی زاده مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری نیز در این جلسه اظهار کرد: از 25 فرآیند موجود در برگزاری انتخابات 24 فرآیند به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

وی افزود: در نظر داریم با شناسایی نقاط کور و برطرف کردن مسائل و مشکلات تلاش کنیم تا در روز انتخابات مشکلی در زمینه مسائل مربوط به سیستم جامع انتخابات پیش نیاید.

رمضانی معاون دفتر سیاسی و انتخابات استانداری نیز در این جلسه به مسائل و موارد امنیتی مرتبط با روابط خارجی در نقاط مرزی اشاره نمود و گفت: ضروری است در خصوص مسائل و روابط با مسئولین کشورهای خارجی هماهنگی های لازم بوجود آید.

در ادامه این جلسه روسای دفاتر سیاسی و انتخابات فرمانداری ها به بیان مسائل و مشکلات منطقه خود پرداختند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا