Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 5784 ۱۳۹۷/۰۱/۱۴   

۲۵ درصد فرآورده‌های پروتئینی آذربایجان غربی توسط عشایر تولید می‌شود

 

مدیر کل اداره امور عشایر آذربایجان غربی گفت:۲۵ درصد فرآورده‌های پروتئینی آذربایجان غربی توسط عشایر تولید می‌شود.

به گزارش نای قلم، بهرام زینال زاده در گفتگویی با اشاره به اهمیت و جایگاه عشایر در جامعه گفت:این قشر مصداق بارز اقتصاد مقاومتی هستند.

مدیر کل اداره امور عشایر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیکاری در بین عشایر بسیار کم است گفت: با وجودی که عشایر فقط سه ونیم درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، حدود ۲۵ درصد تولیدات پروتئینی استان توسط همین عشایر انجام می‌شود.

وی با اشاره به تولیدات عشایر استان ادامه داد: عشایر این استان  ۱۶ هزار تن گوشت، ۵۰ هزار تن شیر،۳ هزار تن پشم تولید می کنند، و در مجموع تولیدات باغی و زراعی این قشر زحمت کش در سطح استان سالانه به بیش از ۳۲۰ هزار تن می‌رسد.

زینال زاده با اشاره به مشکلات راه‌های عشایری شهرستان میاندوآب اشاره کرد و گفت: امیدواریم در اولین فرصت نسبت به بهسازی راه‌های منتهی به روستای باداملو اقدام کنیم و امیدواریم عشایر امسال در کوچ ییلاقی خود راحت از این مسیر‌ها رفت و آمد کنند.

این مسئول با اشاره به اقدامات دولت گفت: خوشبختانه هیئت دولت مصوبات ویژه‌ای برای تحصیل، مهارت آموزی و بحث‌های فرهنگی و اجتماعی  داشته است که امیدواریم با اجرایی شدن آن‌ها قدم خوبی در راستای کمک به عشایر برداشته شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا