اخبار
کد خبر : 5775 ۱۳۹۷/۰۱/۰۹   

دیدار دبیر مجمع نمایندگان استانی دانشگاه ادیان و مذاهب با استاندار آذربایجان غربی

 

دبیر مجمع نمایندگان استانی دانشگاه ادیان و مذاهب در سالروز ولادت باسعادت نهمین امام شیعیان حضرت جواد الائمه علیه اسلام با استاندار آذربایجان غربی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش نای قلم، استاندار آذربایجان غربی در این دیدار از طرح راه اندازی نمایندگی های دانشگاه ادیان و مذاهب در استان ها استقبال کرد.

محمدمهدی شهریاری اظهار امیدواری کرد شاهد اثرات مثبت فعالیت های این دانشگاه در استان خود باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین جعفر فخرآذر نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از روند ایجاد نمایندگی های استانی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: به منظور توسعه و گسترش اهداف دانشگاه ادیان و مذاهب در ترویج آموزه های دینی و نیز جذب دانشجویان علاقه مند به رشته های تخصصی ادیان و مذاهب تصمیم بر آن شد تا دانشگاه ادیان و مذاهب از طریق نمایندگی های خود در همه استان ها اهداف و سیاست های این دانشگاه را توسعه و تقویت کنند.

وی گفت: نمایندگان استانی دانشگاه ادیان و مذاهب مجموعه ای فرهیخته از فضلای حوزه و دانشگاه در مراکز استانی هستند که مدارج علمی را پشت سر گذاشته و در دانشگاه های مختلف تحصیل و تدریس می کنند.

فخرآذر یادآور شد: اسلام دین تقریب بین الادیانی است و همه تلاش نخبگان و جامعه شناسان اسلامی این است که آموزه های این دین راستین را به پیروان سایر ادیان منتقل نماید و از طرفی آموزه های ادیان آسمانی را جهت آشنایی طیف جوان و دانشجویان مسلمان منتقل کرده تا در یک فضای باز و نیز راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای(مد ظله العالی) آموزه های بین الادیانی به بحث و مناظره منطقی و مستدل گذاشته شود.

وی گفت: همه تلاش ما در دانشگاه ادیان و مذاهب ایجاد ید واحده با استفاده از پتانسیل های قوی دین اسلام و آموزه های آسمانی دیگر ادیان برای مبارزه با الحاد و کفر و پوچ گرایی است.

دبیر مجمع نمایندگان استانی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: خوشبختانه بعد بین المللی دانشگاه ادیان و مذاهب پرتوان و پویا است که تا کنون بسیاری از اندیشمندان، متفکران و صاحب نظران ادیان دیگر در بازدید از این دانشگاه به پتانسیل قوی اسلام برای جمع کردن نقاط مشترک ادیان آسمانی پی برده اند.

در ادامه این نشست فخرآذر از استاندار آذربایجان غربی جهت بازدید از دانشگاه ادیان و مذاهب دعوت بعمل  آورد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا