Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 5773 ۱۳۹۷/۰۱/۰۸   

هوای ارومیه آلوده است

 

معاون نظارت و پایش محیط زیست آذربایجان غربی گفت: کیفیت هوای ارومیه از نظر میزان ذرات معلق کمتر از 10 میکرون با شاخص 161 و ناسالم است.

به گزارش نای قلم، سیدسعید موسوی اظهار داشت: در میانگین 24 ساعت گذشته کیفیت هوای ارومیه تا ساعت 11 امروز با شاخص 161 در حد ناسالم قرار دارد.

وی افزود: در زمان بروز پدیده گرد و غبار به غیر از موارد ضروری از منزل یا اماکن سرپوشیده خارج نشوید، اگر مجبور به فعالیت در خارج از منزل هستید، زمان آن را کاهش دهید، کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و عروقی و تنفسی نباید از منزل خارج شوند، اگر آسم یا نشانه هایی مانند کوتاهی تنفس، خس خس یا درد قفسه سینه دارید، حتماً به پزشک مراجعه کنید، درب و پنجره ها را ببندید و از تهویه مطبوع استفاده کنید، از ورزش در هوای آزاد اجتناب کنید.

به گفته موسوی به کارکنان ادارات، ارگان‌ها و سازمان ها،کاهش تردد در محیط های باز و ماندن در محیط های سربسته توصیه شود، شیر و مایعات بیشتری استفاده کنید، به دلیل کاهش میدان دید، در زمان رانندگی، چراغ‌ها را روشن کرده و آهسته برانید، رانندگان وسایل نقلیه به خصوص موتورسواران به دلیل کاهش محسوس میزان دید، ایمنی را رعایت کنند، سیستم تهویه مطبوع اتومبیل خود را در حالت چرخش مجدد هوا قرار دهید تا گرد و غبار ورودی به اتومبیل کاهش یابد، برای جلوگیری از آلودگی مواد غذایی و آب آشامیدنی از پوشش مناسب استفاده کنید.

وی ادامه داد: مواد غذایی را قبل از نگهداری در یخچال، از ذرات گرد و غبار پاک کنید، برای کاهش تماس با گرد و غبار در محیط زندگی، نظافت روزانه توصیه می شود.

همچنین بر اساس گزارش های دریافتی از ایستگاه های پایش کیفیت هوای شهر ارومیه و کیفیت هوای ناسالم برای کلیه افراد جامعه کارشناسان از مردم می خواهند که این توصیه ها را جدی بگیرند:

گروه های حساس جامعه شامل بیماران قلبی عرقی، بیماران ریوی، کهنسالان و کودکان در هوای آزاد حضور نیابند.

افرادی که مجبور حضور در فضاهای باز هستند از ماسک های استاندارد استفاده نمایند.

از وسایل نقلیه عمومی بجای وسایل نقلیه شخصی جهت تردد در سطح شهر استفاده نمایید.

اقدام به معاینه فنی خودروی خود نمایید.

از فعالیت های که باعث آلودگی هوا می شود خود داری کنید.

از آتش زدن هر گونه پسماند شامل برگ درختان، لاستیک، پسماندهای کشاورزی و غیره خوداری شود.

از تردد در مناطق پرجمعیت و آلوده شهر خوداری کنید.

از حامل های انرژی استفاده بهینه ای انجام دهید.

صنایع داخل و اطراف شهر که فعالیت آنها باعث افزایش آلاینده های هوا می شوند موقتاً تعطیل شوند.

بر اساس پیش بینی های هواشناسی با ورود سامانه جدید بارشی از فردا در نقاط مختلف استان تندباد خواهد وزید و گرد و غبار از تبعات آن خواهد بود.

تندباد شنبه هفته جاری، 4 میلیارد تومان به مردم استان خسارت زد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا