اخبار
کد خبر : 5765 ۱۳۹۷/۰۱/۰۶   

دولت زمینی برای اجرای طرح مسکن امید ندارد

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت شفاف سازی طرح مسکن امید از سوی دولت، گفت: ظواهر این طرح متاسفانه مشابه مسکن مهر است.

به گزارش نای قلم، سیدهادی بهادری در گفتگویی با اشاره به رونمایی از طرح مسکن امید( بازآفرینی بافت فرسوده شهری) از سوی دولت، گفت: جزییات این طرح هنوز شفاف نبوده و باید دولت چارچوب های اجرای آن را مشخص کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه لازمه اجرای طرح مسکن امید وجود زمین های دولتی در راستای کاهش قیمت نهایی مسکن است، افزود: با توجه به اینکه دولت در سال های اخیر دیگر مانند گذشته زمین در اختیار ندارد امکان توفیق در این طرح نیز کم است.

انتظار می رود دولت طرح مشخصی در حوزه مسکن ارایه دهد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه ساخت و بهسازی مسکن امید بدون در نظر گرفتن زیرساخت های مورد نیاز طرحی مشابه مسکن مهر در کشور ایجاد خواهد کرد، تصریح کرد: با توجه به انتقادات بسیاری که به مسکن مهر وارد بود انتظار می رود دولت اشتباهات آن طرح را در طرح فعلی خود تکرار نکند.

وی با بیان اینکه زمینی در داخل شهرها وجود ندارد که دولت اقدام به ساخت مسکن برای اقشار متقاضی کند، گفت: ساخت مسکن در حاشیه شهرها تبعات مسکن مهر را به دنبال خواهد داشت.

بهادری با تاکید بر اینکه بسیاری از زمین های کشور از حیطه اختیارات دولت خارج شده و اگر سند هم نداشته باشد به صورت قولنامه ای واگذار شده است، افزود: دولت باید بداند که بهسازی بافت فرسوده نیازمند تدابیر ویژه ای است و با اعتبارات محدود کشور امکان آن وجود ندارد.

بخش خصوصی مهم ترین ظرفیت برای ایجاد تحول در بخش مسکن

وی بهترین اهرم برای تسریع در نوسازی بافت فرسوده را ورود بخش خصوصی به حوزه ساخت و ساز و همچنین نوسازی خواند و تصریح کرد: اعتبارات بخش خصوصی می تواند قفل چندین ساله بخش مسکن و نوسازی آن را باز کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در نوسازی بافت فرسوده هدف فقط سازه نباید باشد، گفت: توجه به بهسازی شهری، وجود معابر مناسب و زیرساخت های کافی نیز از ضرورت هایی است که در صورت اجرای طرح مسکن امید باید مدنظر باشد در غیر این صورت هدر رفت منابع عاید کشور خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بخش مسکن نیازمند برنامه جامعی است تا از وضعیت فعلی خارج شود و دولت باید بداند که اجرای طرح مسکن امید مسئولیت وی در حوزه مسکن را سبک تر نمی کند زیرا اجرای برنامه مشخص در این حوزه راهگشا است.

پایان پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا