اخبار
کد خبر : 5755 ۱۳۹۷/۰۱/۰۵   

30 پایگاه امداد و نجات هلال احمر آذربایجان غربی در حال آماده باش/ سرعت طوفان به 120 کیلومتر بر ساعت رسید

 

نهمین روز از طرح ملی امداد و نجات مسافرین نوروزی 97 جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در حالی گذشت که طوفان و باد شدید در سطح استان موجب ایجاد خسارات و مشکلاتی برای مردم شده است.

به گزارش نای قلم، تندباد شدید و سقوط درختان، مصالح ساختمانی و تابلوهای تبلیغاتی بر روی سیم های برق، باعث قطع شدن سراسری برق ارومیه شده است، در برخی دیگر از نقاط استان نیز این خسارات وجود داشته و تند باد همچنان ادامه دارد.

به گفته اداره هواشناسی سرعت طوفان در ارومیه بین 80 تا 120 کیلومتر در ساعت متغییر بوده و شرایط طوفانی و وزش باد شدید تا اواخر وقت امروز در استان ادامه خواهد داشت.

با توجه به این شرایط، تعداد 30 پایگاه امداد و نجات و 17 شعبه جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در حال آماده باش کامل بوده و خدماتی در این راستا به حادثه دیدگان ارائه کردند که از جمله این امداد رسانی ها، اطفاء حریق و تخلیه ساکین روستای علیکان ارومیه بود، در حادثه ای دیگر 3 نفر از سرنشینان قایقی سرگردان در دریاچه ارومیه رهاسازی و به مراکز درمانی منتقل شدند.

در شهرستان های خوی و سلماس در اثر سقوط داربست، مصالح ساختمانی و اجسام معلق، 10 نفرمصدوم شدند که دو نفر ازین تعداد به صورت سرپایی درمان شده و 8 نفر دیگر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

 لازم به ذکر است ریزش سقف یک باب سوله مرغداری نیز باعث مصدومیت یک نفر در شهرستان ماکو (روستای رند) شده که توسط پایگاه امداد و نجات به مرکز درمانی منتقل گردید.

پایگاه های امداد و نجات سطح استان به 14 حادثه متأثر از تندبادها و طوفان امدادرسانی کرده که از این بین 5 حادثه در محورهای مواصلاتی رخ داده و امدادرسانی شده است

چادرهای ایمنی و سلامت نوروزی نیز با فعالیت مستمر بیش از 100 نفر راهنمای مسافرین، در خصوص رعایت موارد ایمنی در مواجهه با تندباد، توضیحات لازم را به 15 هزار مسافر ارائه کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا