Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 5741 ۱۳۹۶/۱۲/۲۶   

86 باند مواد مخدر امسال در آذربایجان غربی متلاشی شد/ آمادگی پلیس برای ایام نوروز

 

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: 86 باند مواد مخدر در سال جاری شناسایی و متلاشی شده است.

به گزارش نای قلم، سردار ناصر اصلانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 23 هزار و 823 نفر در رابطه با مواد مخدر دستگیر شده اند که 680 نفر از قاچاقچیان بصورت باندی و شبکه ای فعالیت داشتند و چهار هزار و 580 نفر نیز توزیع کنندگان خرد و جزء بودند.

وی از کشف و ضبط ۱۷ تن و ۷۲۸ کیلو انواع موادمخدر، صنعتی و روانگردان‌ها طی سال جاری خبر داد و افزود: در سال 95 کشفیات مواد مخدر بیشتر از 13 تن و یک صد و 14 کیلوگرم بود که میزان کشفیات موادمخدر امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش یافته است.

اصلانی اضافه کرد: 18 هزار و 563 نفر از معتادین نیز جمع آوری شده است که در خصوص دستگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل 103 درصد افزایش داشتیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از انهدام ۱۰۹ باند سرقت در استان خبر داد و افزود: امسال شاهد کشف ۸۲ درصدی سرقت‌های مهم بودیم.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری بالغ بر ۲۷۶ میلیارد ریال اموال مسروقه از مالخران کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: ۱۱۴ درصد سرقت های مسلحانه، ۱۰۱ درصد قتل ها، ۱۰۰ درصد پرونده‌های مربوط به تجاوز به عنف، ۹۶ درصد سرقت های به عنف، ۹۵ درصد پرونده‌های جعل، ۹۳ درصد پرونده‌های کلاهبرداری و در مجموع ۸۰ درصد مجموعه سرقت ها کشف شده است.

به گفته اصلانی ۲۷۸ پرونده جرائم اقتصادی با رقمی بیش از یک هزار و  هفتاد میلیارد ریال در استان کشف شده است.

وی در خصوص عملکرد یکساله پلیس مبارزه با قاچاق هم گفت: از ابتدای سال جاری دو هزار و 733 نفر متهم در رابطه با قاچاق دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی افزود: همچنین طی این مدت ۲۱ باند تهیه و توزیع کالای قاچاق متلاشی و یک هزار و 54 دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین توقیف شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: با تلاش ماموران پلیس امنیت عمومی امسال 76 هزار مورد صنوف متخلف پلمپ شده‌ است درحالی که 21 هزار و 225 فقره مراجعه برای اخذ صلاحیت و پروانه صنفی انجام شده است.

به گفته وی پلمپ صنوف متخلف  کاهش چهار درصدی داشته است.

اصلانی با اشاره به اینکه آمار کشف مشروبات الکلی ۱۲ درصد رشد دارد، گفت: طی یکسال گذشته، طرد افراد خارجی هنگام خروج از مرز 17 هزار و 890 نفر بوده است که نسبت به سال گذشته ۸۷ درصد افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: در حوزه پلیس فتا نیز یک هزار و 135 فقره پرونده تشکیل شده که در سال گذشته 819 فقره بوده و افزایش وقوع جرم در فضای سایبری 40 درصد در استان ثبت شده و از مجموع پرونده‌ها یک هزار و 25 فقره کشف شده است در حالی که در سال گذشته 615 فقره کشف داشتیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در تصادف‌های جرحی دو درصد افزایش داشتیم، اضافه کرد: تعداد 13 هزار و 489 مصدوم در تصادف‌های سال 96 داشتیم که تصادف‌های خسارتی 18 درصد کاهش یافته و نفرات فوت شده 503 نفر بودند که چهار درصد کاهش یافته است و این رقم در سال گذشته 526 نفر بود.

وی یادآور شد: 78 مورد نقاط حادثه خیز در استان برطرف شده‌اند و بیش از 36 هزار و 741 دستگاه خودرو متخلف توقیف و به پارکینگ ارسال شدند.

اصلانی تأکید کرد: در سال 96 بیش از 103 هزار گواهینامه صادر کردیم و در بحث شماره گذاری نیز خودروهای نو پلاک بیش از 16 هزار مورد را به انجام رساندیم که نشان از بهتر شدن وضعیت اقتصادی مردم است و در تعویض پلاک 124 هزار و 874 مورد تعویض صورت گرفته که 17 درصد افزایش را داشتیم.

وی تصریح کرد: در سطح استان 44 خدمات پلیس +10 را داریم که 13 مورد در ارومیه مستقر هستند و در سال 96 یک میلیون و 29 هزار خدمات انتظامی از طریق این مراکز اقدامات انجام شده که وضعیت بسیار خوبی را داریم.

اصلانی با اظهار اینکه میزان تماس های مردم با با پلیس 110 نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش دارد، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 732 هزارو 348 نفر با فوریتهای پلیس 110 تماس داشتند که از این تعداد 38 درصد یعنی 276 هزارو 820 فقره عملیاتی شده است همچنین از کل تماس های انجام شده 62 درصد شامل 455 هزار و 564 فقره هم اخذ راهنمایی از پلیس بود.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی بیان کرد: در زمینه تماس های عملیاتی 8/7 درصد افزایش داشتیم و در خصوص اخذ راهنمایی از پلیس هم با 3 درصد کاهش نسبت به سال گذشته روبرو بودیم.

اصلانی به رشد ۴۳ درصدی پرونده‌های تشکیل شده در مراکز مشاوره کلانتری‌ها هم اشاره کرد و گفت: 23 هزار و 585 فقره پرونده از ابتدای امسال تشکیل شد که از این تعداد 19 هزار و 103 فقره به صلح و سازش منجر شد که بیانگر آمار ۸۱ درصدی است.

وی با اشاره به کاهش هشت درصدی کارت‌های پایان خدمت صادر شده، گفت: امسال 16 هزار و 132 فقره کارت پایان خدمت صادر شده ضمن اینکه در طی این مدت یک هزار و 250 مورد مجوز خروج از کشور، 21 هزار و 975 مورد معافیت تحصیلی و ۹۹۸ مورد معافیت کفالت نیز صادر شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی افزود: یک هزار و 185 مورد میز درخواست موارد خاص رسیدگی شده ضمن اینکه صدور کارت معافیت پزشکی با پنج درصد کاهش به یک هزار و 646 مورد رسیده و ثبت نام جریمه مشمولان غایب در استان با ۱۲۸ درصد افزایش به دو هزار و 542 مورد رسیده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: در چهارشنبه آخر سال جاری چهار میلیون و 150 هزار فقره انواع مواد محترقه خطرناک کشف و ضبط شده است که این تعداد نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشت.

اصلانی خاطرنشان کرد: مجموع دستگیر شدگان در چهارشنبه آخر سال 272 نفر بود که نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش دستگیری ها را داشتیم.

وی با اظهار اینکه امسال میزان مصدومین در چهارشنبه آخر سال نسبت به سال گذشته 14 درصد کاهش داشت، بیان کرد: تعداد مصدومین در چهارشنبه آخر سالجاری 267 نفر بود که از این تعداد 189 نفر مرد و 79 نفر هم زن بودند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در ادامه گفت: امسال همچنین چهار مورد قطع انگشت وسط و یک مورد قطع دست داشتیم.

اصلانی به آمادگی پلیس برای ایام نوروز هم اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین ۹۷ برای ایام نوروز آماده کمک به مردم است.

وی اظهار کرد: در طی این ایام ۴۲ ایست بازرسی مقطعی تشکیل می شود ضمن اینکه  مجموعا ۲۵ ایستگاه نوروزی ویژه در پارک‌های سطح استان ایجاد و بیش از هشت هزار همکار انتظامی در ایام نوروز شبانه روزی همکاری خواهند کرد.

وی اضافه کرد: بیش از ۷۸۰ واحد گشتی در طول نوروزی گشت زنی خواهند کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا