اخبار
کد خبر : 5721 ۱۳۹۶/۱۲/۱۹   

استاندار: ابعاد مختلف حادثه تخریب منزل معلولان در ارومیه بررسی شود / توضیحات شهردار در مورد منزل تخریب شده معلولان

 

 در حالی که شایعه تخریب منزل بر سر یک خانواده معلول در ارومیه طی 24 ساعت گذشته در شبکه های اجتماعی دست به دست شده است، مسئولان ذیربط این شایعه را در نتیجه صحنه سازی های پیمانکار، کذب خواندند.

 استاندار آذربایجان غربی گفت: ابعاد مختلف حادثه تخریب ساختمان در شهرک ایثار ارومیه بصورت دقیق و شفاف برای مردم و رسانه های اطلاع رسانی شود.

به گزارش نای قلم، محمد مهدی شهریاری در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان بعد از استماع گزارش مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان و مدیر کل بهزیستی استان ، با ابراز تاسف از حادثه تخریب ساختمان در شهرک ایثار ارومیه و بازتاب نامناسب و بد این حادثه در رسانه های مختلف، گفت: متاسفانه از سراسر دنیا برای من در مورد این حادثه پیام آماده است و  سوء استفاده از این خانواده معلول و بی تدبیری در این حادثه، هزینه زیادی برای استان بوجود آورده است .

وی با اشاره به موج سواری رسانه های ضد انقلاب در مورد این حادثه، اظهار کرد: رسانه های ضد انقلاب از این حادثه به نفع خود و بر علیه نظام اسلامی استفاده کردند  و ضروری است ابعاد مختلف این حادثه بصورت دقیق و شفاف برای مردم و رسانه های اطلاع رسانی شود.

گفتنی است بر اساس اعلام بهزیستی آذربایجان غربی ، بهزیستی استان بر اساس وظایف قانونی خود بر مبنای کمک به ساخت مسکن برای خانواده های دارای سه معلول مبلغ 600 میلیون ریال در طی یکسال گذشته برای خرید مسکن به این خانواده محترم پرداخت نموده است.

این خانواده نیز با فروش آپارتمانی که با کمک هزینه بهزیستی خریداری شده بود قطعه زمینی را خریداری و نسبت به احداث ساختمان در آنجا اقدام نموده اند که به گفته شهرداری ارومیه پرسه ساخت و ساز غیرقانونی بوده است.

 با توجه به ایجاد حساسیت در جامعه نسبت به این موضوع پیرو دستور مستقیم وزیر محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی، ریاست سازمان بهزیستی و استاندار آذربایجان غربی، مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزلی که توسط این خانواده چند روز پیش از این حادثه اجاره شده بود و معلولین در آنجا اسکان داشتند از نزدیک موضوع را پیگیری و دستورات لازم برای حل مشکل این خانواده محترم را صادر کرد.

به دستور وزیر محترم کار هزینه ودیعه مسکن و نیز اجاره بها به مدت یکسال پرداخت و اثاثیه منزل برای این خانواده نیز تهیه و خریداری شد.

علیرغم تبلیغات منفی صورت گفته، معلولین عزیز در زمان حادثه در محل حضور نداشته و در حقیقت ساختمان وجود خارجی نداشته و تمام پروسه ساخت و تخریب در کمتر از 24 ساعت رخ داده  و پس از تخریب، معلولین توسط افرادی با نیت بهره برداری های لازم به محل انتقال داده شده و سپس با انتشار تصاویر حضور معلولین در فضای مجازی به منظور جریحه دار ساختن مردم و سو استفاده های لازم قصد داشته اند تا به اهداف خود دست یابند که این موضوع نیز توسط ارگانهای مربوطه در حال پیگیری است.

شهردار ارومیه نیز در واکنش به اخبار تخریب منزل مسکونی سه معلول در ارومیه گفت: منزل تخریب شده معلولان ارومیه در حال ساخت غیرقانونی و البته خالی از سکنه بود.

محمد حضرت پور صبح شنبه در جریان بازدید از منزل تخریب شده در ارومیه گفت: ساختمان تخریب شده شهرک ایثار طی روز گذشته، در مسیر خیابان ۱۶ متری واقع شده بود افزود: بخش عمده این زمین که قبلا  تفکیک شده بود در مسیر واقع شده و در حدود ۶۰ متر از این زمین باقی مانده بود که با اجرای  عملیات ساخت و ساز در ادامه مسیر ۱۶ متری  مشکلاتی به ویژه برای ساکنان همجوار که مجوز قانونی برای ساخت اخذ کرده اند ایجاد می کرد.

وی ساخت وساز در این محدوده را غیر قانونی دانست و گفت: مدیریت شهری بر حسب وظیفه قانونی که دارد در موارد تخلف با ساخت و ساز غیر مجاز طبق گزارش های مردمی مقابله می کند و ابتدا بر اساس قانون، یا خودشان اقدام می کنند یا از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ حکم تخریب گرفته می شود و یا شهرداری منطقه گزارش تخلف را به مدیریت املاک  جهت تملک زمین ارائه می دهد.

با ماموران مدیریت شهری ارومیه برخورد می شود

شهردار ارومیه با تاکید بر اینکه با ماموران مدیریت شهری که اقدام به تخریب این منزل کردند برخورد می شود خاطرنشان کرد: هرچند کار ماموران مدیریت شهری در چارچوب انجام وظایفشان بود اما می توانستند بهتر از این عمل و با سعه صدر اقدام کنند و قطعا با ماموران خاطی برخورد می شود.

وی با بیان اینکه آنچه باعث آزردگی خاطر مردم عزیز شد و تصاویری از  یک مادر با فرزندان معلولش  در شبکه های مجازی بود  غیرواقعی است، گفت: ساختمان به هنگام تخریب خالی از سکنه بوده است .

حضرت پور ادامه داد: بر اساس گفته همسایگان ساختمان  تخریب شده، این خانواده در ساختمان مسکونی همجوار بودند که بعد از تخریب فرزندان معلول از پارکینگ منزل همسایه  توسط یک پیمانکار متخلف به محل یاد شده برده و عکس هایی جهت نشر در شبکه های مجازی گرفته می شود  که  عملا رفتار این شخص غیر اخلاقی است و باید رسیدگی شود.

شهردار ارومیه ضمن عذر خواهی از مردم، خاطرنشان کرد:  قطعا از این خانواده عزیز  دلجویی صورت خواهد گرفت و زمینی را در مقابل این زمین که امکان ساخت وساز در آن وجود ندارد برای عوض کردن در نظر خواهیم گرفت و پروانه آن نیز به صورت رایگان اعطا خواهد شد و برای ساخت ساختمان مسکونی نیز کمک های لازم از طرف خیرین و بهزیستی صورت خواهد گرفت.

بازی با احساسات مردم از طریق انتشار تصاویر

شهردار ارومیه با بیان اینکه افراد سودجو با انتشار تصاویر معلولین بعد از تخریب منزل غیر مجاز در محل، با احساسات مردم بازی کرده اند افزود: بخشی از این اتفاق غیر واقعی که با تصاویری دلخراش در فضای مجاز منتشر شده موجب آزردگی مردم ایران اسلامی شده که شخصا در این خصوص عذرخواهی می کنم .

شهردار ارومیه با تاکید بر اینکه برخی پیمانکاران ساخت و ساز غیر مجاز با استفاده از این معلولان برای رسیدن به مقاصد شان این چنین به این موضوع پرداخت کرده اند و این بنا را در محدوده غیرمجاز احداث کرده بودند ادامه داد: ماموران شهرداری در چارچوب قانون، ولی سختگیرانه در این خصوص عمل کرده اند که در این خصوص نیز اقدامات قانونی به عمل خواهد آمد.

روز جمعه ماموران شهرداری اقدام به تخریب منزل خانواده ای دارای سه معلول در ارومیه کردند که به صورت غیرقانونی در حال احداث و خالی از سکنه بود. خبرتخریب این منزل موجی از واکنش ها را به خصوص در فضای مجازی در پی داشت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا