اخبار
کد خبر : 5711 ۱۳۹۶/۱۲/۱۶   

تشکیل یک هزار و ۴۱۷ فقره پرونده تخریب و تصرف در آذربایجان غربی

 

 

 

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی آذربایجان غربی از تشکیل یک هزار و ۴۱۷ فقره پرونده تخریب و تصرف و ۷۱۹ فقره پرونده چرای دام غیرمجاز در استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ یونس علی ابراهیم پور در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: یک هزار و پنج فقره احکام قضایی در این بازه زمانی صادر شده است.

 وی افزود: به تعداد ۵۹۶ مورد از تخریب و تصرف در اراضی ملی در راستای اجرای قانون تبصره یک ماده ۵۵ جلوگیری شده است.

به گفته ابراهیم پور خوشبختانه در آذربایجان غربی هیچ‌گونه پرونده زمین‌خواری که در قانون آمده است وجود ندارد فقط ۳ مورد تصرف که در ۲ مورد شهرستان سردشت و یک مورد در شهرستان ارومیه به وجود آمده بود که رفع تصرف‌شده است و زمین از دست متصرفین آزادشده است و برخورد قانونی با این متخلفین صورت گرفت.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی تاکید کرد:  همزمان با دومین روز از گرامیداشت هفته منابع طبیعی در استان، برای اولین بار در سطح کشور بالگرد کوات کوپتربا برد پرواز ۲ کیلومتر مجهز به دوربین عکاسی و جی پی اس که  عمدتا در زمان اطفای حریق اراضی استفاده می شد ، منبعد توسط گشت های یگان حفاظت از اراضی ملی استان نیز به صورت مداوم و به منظور پایش منظم مناطق صعب العبور، عرصه ها و مراتع به کار گیری خواهد شد .

وی یادآور شد: در استان اتاق مانیتورینگ وجود دارد که این اتاق برای اولین بار در سطح کشور به‌صورت مانیتورینگی در آذربایجان غربی در سازمان جنگل‌ها راه‌اندازی شده است که در این مکان به‌صورت شبانه‌روزی حضور دارند و آماده دریافت اخبار و گزارشاتی که از سطح استان با استفاده از شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ و سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۰۰۰۰۱۵۰۴ است.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در ۱۱ ماه سال جاری ۶۰۸ نفر دستگیرشده و ۲ نفر نیز در زندان هستند اینان افرادی هستند که به تذکرات توجه نکرده‌اند.

انتهای پیام/

 

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا