اخبار
کد خبر : 5709 ۱۳۹۶/۱۲/۱۶   

مکتب کربلا حاصل تربیت حضرت فاطمه (س) است

 

نویسنده و مترجم ترکیه ای گفت: مکتب کربلا حاصل تربیت حضرت فاطمه (س) است.

به گزارش نای قلم، اسماعیل بندی دریا امروز در مراسم عصر شعر و موسیقی با عنوان ریحانه آفرینش که به مناسبت میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و امام خمینی(ره) و با حضور اهالی ادب، هنر و رسانه برگزار شد، اظهار داشت: من با کتاب "فاطمه، فاطمه است" حضرت فاطمه (س) و شخصیت او را بیشتر شناختم و اینکه چرا قبر یگانه فرزند پیامبر اسلام ناشناخته مانده است.

وی افزود: فاطمه زهرا (س) علاوه بر دخت رسول الله(ص) همسر حضرت علی(ع) و مادر امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) که الگوی همه دختران و زنان و مادران مسلمان است؛ یک انسان کامل و نمونه بود که بر قله های بلندی از انسانیت گام گذاشته بود.

این نویسنده و مترجم ترکیه ای اضافه کرد: متعجم از اینکه چرا در صلوات فرستادن شیعه و سنی تفاوت وجود دارد در حالی که صدها سال پیش در حکومت عثمانی ها صلوات واحد بود و گفته می شد "الهم صل علی محمد و آل محمد".

بندی دریا همچنین ضمن یادآور شدن همزمانی این ایام خجسته با زادروز رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت این روز مهم، از امام خمینی به عنوان انسان کاملی یاد کرد که با علم، ایمان، عرفان و اعتقاد منشأ تحولی بزرگ شد.

وی در ادامه سخنانش ولادت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران؛ امام خمینی(ره) را به مردم مسلمان ایران تبریک گفت.

نویسنده و مترجم کتاب زندگی چهارده معصوم و حضرت فاطمه (س) سپس اشعاری در وصف حضرت زهرا(س) قرائت کرد.

در این مراسم 20 شاعر ارومیه ای اشعار خود را به سه زبان ترکی، فارسی و کردی قرائت کردند.

تجلیل از اعضای کانون شعر و ادب و محفل فضولی خوانی حوزه هنری از دیگر برنامه جنبی این مراسم بود که از بهمن بهرام پور نویسنده کتاب حجاب، یاسمن بهرام پور نویسنده کتاب ویژگی حضرت فاطمه (س) و رشادت زینب کبری، داریوش علیزاده مسوول کانون عاشیق ها، معصومه آذری عضو محفل فضولی خوانی، خانم پارسایی مهر شاعر، شاعره خردسال مهدیس نجفی و تعدادی از اصحاب رسانه تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا