اخبار
کد خبر : 570 ۱۳۹۴/۰۶/۱۵   

فاز 15 و 16 پتروشیمی‌مهاباد به زودی افتتاح می‌شود

*جذب سرمایه های ایرانیان خارج از کشور باید بیشتر از این مورد توجه قرار گیرد 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌هایی که صورت گرفته است به زودی شاهد افتتاح فازهای 15 و 16 صنایع پتروشیمی مهاباد با حضور وزرای دولت خواهیم بود.

به گزارش نای قلم، عثمان احمدی در گفت و گویی اظهار کرد: افتتاح فازهای 15 و 16 صنایع پتروشیمی مهاباد علاوه بر اینکه در جذب سرمایه داخلی و خارجی موثر است، می تواند اشتغال آفرین هم باشد.

وی افزود: مهاباد با داشتن زیرساخت‌های مناسب همچون گمرک، راه آهن، صنایع پتروشیمی و دیگر ظرفیت ها می تواند فضای مناسبی برای جذب سرمایه گذاران داخلی وخارجی به شمار آید.

احمدی در خصوص چگونگی جذب سرمایه گذاران خارجی در ایران، گفت: جذب سرمایه های ایرانیان خارج از کشور و یا سرمایه های خارجی در ایران باید بیشتر از این مورد توجه قرار گیرد و در برخی موارد می توان به آن ها این حق را داد تا برای ورود سرمایه هایشان به داخل شروطی را تعیین کنند و چگونگی چشم انداز سرمایه های خود را برای آینده مورد ارزیابی قرار دهند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برای جذب هرچه بهتر و بیشترسرمایه های خارجی می توان ظرفیت و پتانسیل‌های اقتصادی کشور را به آن ها معرفی کرد تا با کمترین دغدغه علاقمند به سرمایه گذاری در مناطق مورد نظرشان شود.

وی یادآور شد: شهرهایی همچون مهاباد با داشتن زیرساخت های مناسب همچون گمرک، راه آهن، صنایع پتروشیمی و دیگر ظرفیت‌ها از جمله مناطق خوب اقتصادی کشور محسوب می شود که می تواند علاوه بر داشتن پتانسیل های فراوان ، فضای مناسبی برای رونق کسب و کار در منطقه آذربایجان غربی به شمار آید.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: با بهره برداری از مجتمع پتروشیمی مهاباد که در ۱۵ کیلومتری محور مهاباد به ارومیه واقع شده، تحول شگرفی در بخش صنعت و اقتصاد استان آذربایجان غربی روی می دهد و چرخ‌های صنعت این منطقه شتاب بیشتری می گیرد.

احمدی تصریح کرد: با توجه به داشتن شرایط سرمایه گذاری درمهاباد تمامی ادارات و سازمان‌های این منطقه تجاری این آمادگی را دارند تا راهنمایی‌های لازم اقتصادی و چگونگی توسعه کسب وکار این منطقه را به سرمایه گذاران ارایه دهند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا