اخبار
کد خبر : 5698 ۱۳۹۶/۱۲/۱۴   

فقر به سمت زنانگی و سالمندی می رود

 

حرکت فقر به سمت زنانگی و سالمندی، سهم 62 درصدی زنان سرپرست آذربایجان غربی در میان نیازمندان، توانمندسازی سه هزار و 100 خانواده در سال جاری از جمله موضوعات مطرح در نشست خبری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی بود.

به گزارش نای قلم، عزیز سهندی امروز در نشست خبری ویژه سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) که در محل سالن اجتماعات خانه مطبوعات استان آذربایجان غربی برگزار شد، با اشاره به تلاش مسئولان کمیته این استان برای شناخت فقر و کاهش محرومیت در آذربایجان غربی اظهار داشت: خوشبختانه گام‌های بسیار خوبی در جهت کاهش محرومیت استان برداشته شده است.

وی گفت: در چهار دهه گذشته به شیوه های مختلف کمک رسانی را انجام داده ایم و اکنون به عنوان دهه توانمندسازی و تحول با رویکرد دانش محور و برنامه محور به پیش می رویم.

عزت و کرامت خانواده ها یکی از خطوط قرمز کمیته امداد است

سهندی افزود: عزت و کرامت خانواده های تحت پوشش، یکی از خطوط قرمز کمیته امداد به شمار می رود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اضافه کرد: 62 درصد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی زنان سرپرست خانوار هستند.

سهندی اظهار داشت: 47 هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد استان سالمند هستند.

وی افزود: آمارها نشان می دهد که فقر جامعه امروزه در حال پیش روی به سمت فقر زنانه و سالمندی است و کمیته امداد عزم خود را جزم کرده است تا با چنین فقری مبارزه کند.

سهندی با بیان اینکه تامین مسکن خانواده های زن سرپرست با سه یتیم به بالا اولویت کمیته امداد است، اضافه کرد: سال 97 در استان آذربایجان غربی زن سرپرست سه یتیم به بالای فاقد مسکن وجود نخواهد داشت.

اعطای 13 میلیارد تومان وام کارگشایی برای مددجویان استان

مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره) استان تصریح کرد: در 11 ماه سال جاری، از محل صندوق امداد ولایت، وام کارگشایی به میزان 13 میلیارد تومان برای مددجویان استان وام اعطا شده است.

سهندی گفت: هدف از پرداخت این وام ها جهت تامین هزینه‌های درمانی، تحصیلی و خرید لوازم ضروری زندگی مددجویان بوده است.

وی اضافه کرد: پرداخت وام‌های کارگشایی و خودکفایی موجب می‌شود که مشکل مددجویان برطرف و توانمندسازی از طریق خودکفایی آنها انجام شود.

بیش از 67 هزار خانوار تعداد مستمری بگیران استان است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تعداد مستمری بگیران در آذربایجان غربی را بیش از 67 هزار خانوار اعلام و اضافه کرد: تلاش کمیته امداد امام خمینی (ره) فراهم کردن زمینه‌هایی برای خودکفایی و توانمندسازی مددجویان است و این نگرش را ندارد که افراد به طور مستمر، مددجو و مستمری‌بگیر باشند بر همین اساس اقداماتی در راستای اشتغال، خودکفایی و توانمندسازی مددجویان انجام می‌دهد.

سهندی تصریح کرد: امسال سه هزار و یکصد خانوار و سال گذشته بیش از چهار هزار و 200 خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی از چرخه حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی خارج شدند.

وی گفت: 45 درصد از خروجی های امداد از طریق ایجاد طرح های خود اشتغالی بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ادامه داد: در 11 ماهه امسال افزون بر 78 میلیارد تومان مشارکت مردمی جلب و جذب شده است که این رقم به نسبت مدت مشابه سال گذشته 41 درصد افزایش داشته است.

سهندی همچنین بیان کرد: کمیته امداد استان، ۱۴هزار دانش آموز و یک هزار و 400 دانشجو و طلبه را تحت پوشش قرار داده که برای این منظور طی ۱۱ ماه سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مستمری به آنان پرداخت کرده است.

کمیته امداد یک نهاد مردمی فراقومیتی و فراجناحی است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) یک نهاد مردمی فراقومیتی، فرامذهبی و فراجناحی است.

سهندی اظهار داشت: در حال حاضر 200 خانواده مسیحی و آشوری تحت حمایت کمیته امداد استان هستند.

وی با بیان اینکه هیچ نگاه قومیتی، مذهبی و جناحی در ارائه خدمات به افراد وجود ندارد، افزود: 65 درصد از ایتام را اهل سنت استان تشکیل می دهند.

این مسئول ادامه داد: روز چهارشنبه در سه هزار و 500 مدرسه، 130 پایگاه امداد، 145 پایگاه بسیج و نیز روز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) جشن نیکوکاری در سطح استان برگزار می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا