اخبار
کد خبر : 5690 ۱۳۹۶/۱۲/۱۲   

نیم میلیون اصله نهال در آذربایجان غربی غرس می شود

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی 500 هزار اصله نهال در سطح این استان غرس می شود.

میرصمد سیدموسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد نهال از نوع مثمر و غیرمثمر بوده که در بین دانشگاه ها، نهادهای نظامی، هلال احمر، بسیج سازندگی، مصلی ها و سازمان های مردم نهاد توزیع می شود.

وی اظهار کرد: نهال های غیرمثمر جنگلی از نوع صنوبر، سرو خمره ای و نقره ای و نهال های مثمر از نوع سماق و سنجد است.

سیدموسوی با بیان اینکه هفته منابع طبیعی سال جاری با شعار "منابع طبیعی با مردم برای مردم" برگزار می شود، اضافه کرد: برنامه های این هفته با هدف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و استفاده از مشارکت مردمی و نهادهای دولتی و غیردولتی در حراست از عرصه های ملی تدوین می شود و هدف اصلی ما دخیل کردن مردم در حفظ و احیای عرصه های ملی است.

وی افزود: مشارکت مردمی اصل اول در حفاظت و احیای عرصه های ملی است و تا زمانی که مردم حافظ عرصه های طبیعی باشند، هیچ عرصه مرتعی و جنگلی تخریب نمی شود.

آذربایجان غربی 2 میلیون و 700 هزار هکتار عرصه ملی دارد که 101 هزار هکتار آن را جنگل ها تشکیل می دهد.

جنگل های دست کاشت نیز از جمله عرصه هایی است که با مدیریت اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی ایجاد می شود.

در این جنگل های دست کاشت، نهال های درختان مثمر و غیرمثمر کاشته می شود تا در سال های آینده جنگل هایی در حاشیه شهرها به ویژه ارومیه ایجاد شود.

حدود یکهزار هکتار جنگل دست کاشت در آذربایجان غربی وجود دارد؛ هفته منابع طبیعی از 15 اسفند آغاز می شود و تا 21 اسفند ادامه می یابد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا