اخبار
کد خبر : 5680 ۱۳۹۶/۱۲/۱۰   

آذربایجان‌غربی؛ استان پیشتاز در راه اندازی سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری

 

نایب‌رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی از استان های پیشتاز در راه اندازی سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری در سطح کشور است.

به گزارش نای قلم، داود غفارپور در نشست تشریح سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان که با حضور نماینده وزیر، مدیرکل و نایب‌رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری، نمایندگان شرکت طراح این سامانه و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری این استان برگزار شد، اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه به ‌دلیل عدم تنفیذ، بیم آن بود که با خلأ قانون جهت راه‌اندازی مواجه شود که خوشبختانه در سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری و مصوبات فرماندهی اقتصاد مقاومتی به‌صراحت مطرح و از تکالیف اقتصاد مقاومتی وزارت اقتصاد هست.

وی با بیان اینکه بحث پنجره واحد در برنامه پنجم توسعه تحت عنوان پنجره واحد امور تجاری مطرح‌شده بود، افزود: بعد از راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری، دستگاه‌ها مکلف هستند به استناد ماده ۷ قانون اصلاح مواد ۱ و ۶ و ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، پاسخ متقاضیان سرمایه‌گذاری در استان را ظرف ۱۰ روز  ارائه کنند.

غفارپور اضافه کرد: از مزیت‌های راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری می‌توان کاهش بروکراسی اداری و یکپارچه‌سازی ارائه خدمات، نظارت بر عملکرد دستگاه‌‌ها، اصلاح فرایندها و حذف مراجعات حضوری سرمایه گذاران نام برد.

در ادامه نشست، طراحان این سامانه ضمن ارائه کلیات نحوه گردش کار در پنجره واحد سرمایه‌گذاری به سؤالات حاضرین در این نشست پاسخ داده و در پایان مقرر شد کارگاه آموزشی با حضور روسا و نمایندگان دستگاه‌ها در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان برگزار شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا