اخبار
کد خبر : 5678 ۱۳۹۶/۱۲/۱۰   

ارتقای شاخص های سلامت در آذربایجان غربی

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: با آغاز طرح تحول سلامت و انجام زیرساخت های لازم و به صورت یک کار جهادی در استان توانستیم شاخص های بهداشتی و درمانی را بهبود بخشیم.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در اولین مجمع سلامت استان آذربایجان غربی اظهار داشت: قبل از طرح تحول سلامت وضعیت خانه های بهداشت، مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان های استان رضایت بخش نبوده و امکانات و شرایط موجود پاسخگوی نیاز شهروندان نبود.

وی از ساخت 183 خانه بهداشت و 533 مرکز بهداشتی خبر داد و افزود: در سال 94 با یک کار بسیجی و جهادی توسط همکارانمان که در محیط کار می کنند توانستیم 183 خانه بهداشت را در مدت یکسال احداث کنیم به عبارت دیگر سهولت دسترسی به دریافت خدمات بهداشتی را افزایش دادیم .

آقازاده بکارگیری 400 بهورز، ساخت و تکمیل 160 هزار متر مربع خانه بهداشت و مراکز جامع سلامت شهری و روستایی، تکمیل زیر ساختهای بهداشتی در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت هم از نظر نیروی انسانی و هم فضای فیزیکی، عقد تفاهم نامه همکاری های مشترک با سایر ارگان های استان در خصوص تحت پوشش قرار دادن حاشیه شهر ها، کاهش مرگ و میر نوزادان و کودکان زیر پنج سال و همچنین کاهش میزان مرگ و میر مادران باردار را جز اقدامات چشم گیر استان در حوزه سلامت عنوان کرد.

وی تصریح کرد: حرکتی که در حاشیه شهر استان در قالب تفاهمنامه همکاری های بین بخشی انجام گرفت در واقع پایه گذار تشکیل مجمع ملی سلامت شده است .

آقازاده در ادامه به افزایش شاخص تخت های استان نیز اشاره کرده و گفت: قبلا این شاخص 1.1 تخت بازای هزار نفر جمعیت بود که امروز با انجام زیرساخت های مهم درمانی به 1.6 افزایش یافته است .

وی ادامه داد: با توجه به زیرساخت هایی که انجام شده توانسته ایم شاخص های سلامت را در استان ارتقا دهیم و در حال حاضر جزو هفت دانشگاه برتر کشور هستیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا