اخبار
کد خبر : 5677 ۱۳۹۶/۱۲/۱۰   

12 درصد مردان و 16 درصد زنان به افسردگی مبتلا هستند

 

معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 12 درصد مردان و 16 درصد زنان ایرانی به افسردگی مبتلا هستند.

به گزارش نای قلم، محمدهادی ایازی در اولین مجمع خیرین سلامت استان اظهار داشت: 75 درصد از مدیریت سلامت کشور خارج از دستان مدیران این بخش بوده و همت جمعی برای صیانت از آن نیاز است.

وی افزود: نظام سلامت باید به سمت مردم و جامعه حرکت کند و مشارکت مردم می تواند در ارتقای سلامت جامعه موثر باشد مفهوم اجتماعی شدن سلامت افزایش مشارکت های مردم است.

ایازی اضافه کرد: سازمان های دولتی، مردم و سازمان های مردم نهاد سه ضلعی هستند که با مشارکت همگانی می توانند در سلامت جامعه موثر باشند.

وی افزود: هدف این مجمع این است که کاری کنیم که مردم بیمار نشوند، مصدوم ترافیکی، مصدوم آلودگی هوا و مصدوم غذاهای مسموم نشوند.

ایازی خاطرنشان کرد: در موضوع سلامت تمام ادیان و دین مقدس اسلام به این مقوله مهم اشاره و تاکید کرده اند سلامت شامل چهار بعد جسمی، روانی، معنوی و اجتماعی است که این مجمع باید به این چهار بعد بپردازد.

 به گفته وی وقتی می گویند سلامت برای همه و همه برای سلامت باید در تمام سیاست ها دنبال شود و با استفاده از مردم و مشارکت های مردمی بتوانیم عدالت سلامت در جامعه و امید به زندگی را در بین مردم کشورمان افزایش دهیم.

ایازی ادامه داد: افزایش آگاهی، مسئولیت پذیری، توانمندی و مشارکت ساختارمند و فعالانه فرد، خانواده و جامعه در تامین حفظ و ارتقای سلامت با استفاده از ظرفیت نهادها با استفاده از ظرفیت نهادها و سازمان های فرهنگی و آموزشی و رسانه ای کشور تحت نظارت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی می تواند تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا