اخبار
کد خبر : 5670 ۱۳۹۶/۱۲/۰۸   

اخبار انتظامی آذربایجان غربی

کشف بیش از 73 هزار عدد مواد محترقه در ارومیه

فرمانده انتظامی ارومیه گفت: 73 هزار و 411 عدد انواع مواد محترقه در این شهرستان کشف و پنج نفر متهم نیز در این زمینه دستگیر شد.

حسین صمدپور روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: پس از دریافت اطلاعاتی در خصوص انباشت مواد محترقه توسط افرادی در شهر ارومیه، موضوع به سرعت در دستور کار کارکنان انتظامی این شهر قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ماموران با اخذ مجوز قضایی محل انباشت را مورد بازرسی قرار دادند که در این بازرسی 54 هزار و 211 عدد انواع مواد محترقه کشف و ضبط شد.

وی اظهار کرد: در این زمینه سه نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شدند.

فرمانده انتظامی ارومیه همچنین از کشف 19 هزار و 200 عدد انواع مواد محترقه در یک عملیات دیگر خبر داد و گفت: در این رابطه نیز 2 نفر متهم دستگیر و یک دستگاه خودرو سمند توقیف شد.

کشف بیش از 4 میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای ماکو

فرمانده هنگ مرزی ماکو با اشاره به تشدید اقدامات کنترلی در نوار مرزی این شهرستان گفت: در هفته گذشته 4 میلیارد و 187 میلیون و 610 هزار ریال کالای قاچاق در این منطقه /شمال آذربایجان غربی/ کشف شده است.

سرهنگ شیرزاد حاجی زاده در گفت و گویی افزود: 36 هزار و 360پاکت سیگار، 5 هزار قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، یک کیلو و 435 گرم طلا و پنج هزار و 900 لیتر سوخت از جمله کالاهای قاچاق کشف شده در این مدت است.

وی اظهار کرد: در هفته گذشته 14 متهم پرونده های قاچاق دستگیر و 14 دستگاه خودرو مورد استفاده قاچاقچیان توقیف و به مراجع قضائی تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: هنگ مرزی ماکو برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به اقتصاد داخلی، نظارت های مرزی را افزایش داده است تا از ورود قاچاق به کشور جلوگیری کند.

به گزارش ایرنا، ماکو در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.

بیش از 26 هزار ماده محترقه در ماکو کشف شد

فرمانده انتظامی ماکو گفت: 26 هزار و 240 عدد ماده محترقه با تلاش ماموران انتظامی در این شهرستان کشف و 2 نفر متهم نیز در این زمینه دستگیر شدند.

سرهنگ حیدر شفیعی در گفت و گویی افزود: پس از اطلاع ماموران انتظامی ماکو از انباشت مواد محترقه، موضع به سرعت در دستور کار پلیس قرار گرفته و محل مورد نظر شناسایی شد.

وی اظهار کرد: ماموران با کسب مجوز قضایی محل انباشت مواد محترقه را بازرسی و در این بازرسی 26 هزار و 240 عدد ماده محترقه را کشف کردند.

وی اضافه کرد: کارشناسان ارزش ریالی مواد محترقه کشف شده را 350 میلیون ریال برآورد کرده اند.

سرهنگ شفیعی افزود: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ماکو همچنین از کشف 870 ثوب البسه قاچاق در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: ارزش ریالی این اقلام نیز 350 میلیون ریال برآورد شده است.

وی اظهار کرد: در این زمینه یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا