Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 567 ۱۳۹۴/۰۶/۱۴   

فعالیت 265 واحد چاپی در آذربایجان غربی

* ناوگان صنعت چاپ استان فرسوده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد  اسلامی آذربایجان غربی گفت: 265 واحد چاپی در سطح استان در حال فعالیتند.

به گزارش نای قلم به نقل از ایسنا حجت الاسلام محمد باقر کریمی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:  از این تعداد 116 واحد چاپ دیجیتال ،80 واحد افست ، 13 واحد چاپ لیتوگرافی، 15 واحد چاپ هلیوگرافی 6 باب صحافی و در رسته های  مختلف در 18 شهرستان فعالیت می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد  اسلامی آذربایجان غربی با اشاره  قدمت فعالیت صنعت چاپ در استان 70 سال است گفت:  در شهرستان های ارومیه، مهاباد و میاندوآب و خوی در زمینه صنعت چاپ  در سطح استان بسیار فعالند.

کریمی با بیان اینکه ناوگان صنعت چاپ استان فرسوده است اظهار کرد: باید با حمایت بانکی و دولتی نسبت به نوسازی این ناوگان اقدام کرد.

وی با بیان اینکه 192 کانون تبلیغاتی درسطح استان فعالیت می کننداظهار کرد: متاسفانه مردم و مسئولین به صورت تخصصی از ظرفیت چاپی آشنایی لازم را ندارد باید در این راستا اقدامات اساسی انجام شود.

 وی  برگزاری جشنواره صنعت چاپ، راه انداز مرکز مطالعاتی و پژوهشی فرهنگی، کتابخانه  تخصی صنعت چاپ ، راه اندازی  ویترین تخصصی  از محصولات چاپی فاخر  و اقدامات اساسی در خصوص صادرات  چاپ به کشور های خارجی  از جمله  اقدامات اتحادیه چاپخانه داران و کانون های تبلیغاتی در حوزه صنعت چاپ عنوان کرد.

کریمی بابیان اینکه بازسازی و نوسازی سینما ها در دست اشخاص و نهاد های خصوصی است که باید نسبت به این مهم اقدام کنند افزود: 19 سینما در سطح استان وجود دارد که  از این تعداد تنها 4 سینما فعال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: وضعیت کیفی سینماهای استان مطلوب نیست باید بخش خصوصی و صاحبان سینما ها نسبت به بازسازی و تعمیر سینماها  اقدام لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: از ساخت سینماهای کوچک و سینماهای چند بعدی در استان حمایت می کنیم که خوشبختانه 5 سینما چند بعدی در استان مجوز ساخت گرفته اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد  اسلامی آذربایجان غربی در خصوص ساخت و راه اندازی خانه و مجتمع های دیجیتال در سطح استان خبر داد و گفت: 5 خانه دیجیتال در شهرستان های ارومیه، میاندوآب و خوی فعال  و نسبت به راه اندازی  و افزایش تعداد مجتمع های دیجیتال اقدام می شود.

وی ادامه داد: مجتمع های خوی، شهرستان راه اندازی و فعال بوده و در ظرف مدت یک ماه مجتمع دیجیتال ارومیه نیز راه اندازی می شود.

کریمی اظهارکرد: در این مجتمع ها به تولید محتوای موبایل ، ایجاد کارگاه های آموزشی، بازی های رایانه ای مجاز  و انیمیشن پرداخته می شود.

وی از برگزاری 27 امین جشنواره تئاتر استان در شهرستان بوکان خبرداد و گفت: جنوب استان به فعالیت های فرهنگی از جمله تئاتر بیشتر پرداخته می شود و امسال به دلیل تاثیرگزاری بیشتر برگزاری جشنواره از میزبانی استان خارج شده و در بوکان برگزار می شوند.

کریمی ادامه داد: جشنواره تئاتر 27 تا 29 شهریور ماه  در بوکان برگزار می شود و 21 اثر در مرحله بازبینی  اول به جشنواره  راه یافته که 8 اثر در بین این آثار انتخاب شده است که به رقابت می پردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: داوران انتخابی برای جشنواره عمدتا از خارج استان انتخاب شده اند.

کریمی گفت:  در حوزه ستاد صیانت  و دفاع  از حریم  عفاف و حجاب  اقدامات متعددی دراین سازمان  انجام شده  و باید دستگاه های اجرایی دیگر نیز در این خصوص فعالانه عمل کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا