اخبار
کد خبر : 5662 ۱۳۹۶/۱۲/۰۷   

متوسط عمر ناوگان اتوبوس رانی ارومیه 11 سال است

 

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه گفت: در حال حاضر متوسط عمر ناوگان اتوبوس رانی ارومیه 11 سال است.

به گزارش نای قلم، ناصر سعیدآبادی در گفتگوی خبری اظهار داشت: بیش از 65 درصد از ناوگان عمر بالای 10 سال را دارند و فرسوده محسوب می شوند .

وی افزود: با توجه به فعالیت تاکسی ها، آژانس ها و به ویژه افزایش مسافربرهای شخصی غیرمجاز و تردد شهروندان با خودروهای شخصی خودشان که اکثرا هم به صورت تک سرنشین هستند حدودا 20 درصد از حمل و نقل مسافر درون شهری سهم ناوگان اتوبوسرانی است.

 سعیدآبادی بیان کرد: با برنامه ریزی های مناسب و فرهنگ سازی لازم درصد استفاده شهروندان از اتوبوس های شهری در سفرهای درون شهری افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در برخی معابر شهر ارومیه به لحاظ خدمات دهی مناسب نیازمند توسعه ناوگان اتوبوسرانی هستیم، اظهار کرد: 329 دستگاه اتوبوس اعم از اتوبوس های بخش خصوصی و ملکی در سطح شهر ارومیه و حومه و در مسیرهای متفاوت فعالیت دارند که این تعداد اتوبوس درون شهری روزانه به طور میانگین بیش از 170 هزار نفر مسافر را جابه جا می کنند.

سعیدآبادی با اشاره به توسعه ناوگان اتوبوس رانی شهر ارومیه، گفت: با توجه به اولویت  مقرر شد تعداد 100 دستگاه اتوبوس جدید و مجهز به تکنولوژی بروز و مناسب به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شود.

سعیدآبادی گفت: در این بین میانگین مینی بوس های شهری و روستایی به 15 سال رسیده است و به صورتی که 88 درصد ناوگان مینی بوس رانی فرسوده و کارآیی آنچنانی برای خدمات دهی مطلوب به شهروندان را ندارند.

وی بیان کرد: برای کاهش عمر ناوگان و یا جهت مطلوبیت خدمات دهی اتوبوس های شهری می توان از روش نوسازی و بازسازی استفاده کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا