اخبار
کد خبر : 5660 ۱۳۹۶/۱۲/۰۶   

استفاده از اوراق مشارکت دولت را بدهکار می‌کند

 

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس گفت: استفاده از اوراق مشارکت دولت را بدهکار می‌کند.

به گزارش نای قلم، سیدتقی کبیری در گفتگویی اظهار کرد: استفاده صرف از اوراق مشارکت کار منفی است چرا که به نوعی دولت را بدهکار می‌کنیم و از جیب آیندگان برداشت می‌شود، بنابراین امر ورود به عرصه اوراق مشارکت امر مناسبی نیست و آثار تورمی آن کاملا واضح است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت برای استفاده از اوراق مشارکت در دوراهی مانده است، بیان داشت: دولت برای تامین مالی بخش اعظمی از پروژه های عمرانی نیاز به انتشار اوراق مشارکت دارد، بنابراین برای هدایت پروژه‌های بزرگ دست به کار غیرصحیحی می‌زند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس گفت: از سوی دیگر اگر اوراق مشارکت را منتشر نکند از عهده پروژه‌های عمرانی بر نمی‌آید، بنابراین دولت باید رفتاری بینابینی داشته باشد، چرا که در زمان‌های بحرانی، اوراق مشارکت به دولت‌ها تجویز می‌شود، اما انتقاد زمانی وارد می‌شود که بیش از حد واندازه دولت‌ها از اوراق مشارکت استفاده کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر دولت‌ها برای تمام کارها و پروژه‌ها به اوراق مشارکت تکیه کنند، آثار منفی آن در آینده به قدری خواهد بود که آیندگان از عهده رفع و رجوع اثرات منفی آن بر نمی‌آیند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا