Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 566 ۱۳۹۴/۰۶/۱۴   

واگذاری 20 کودک به فرزندخواندگي و امين موقت در آذربایجان غربی

* 261 كودك در 16 خانه تحت پوشش بهزيستي استان نگهداري مي شوند

معاون امور اجتماعي بهزيستي آذربايجان غربي گفت: در پنج ماهه نخست امسال 20 كودك به فرزندخواندگي و امين موقت واگذار شده است.

به گزارش نای قلم، زرين تاج عليزادگان در مراسم نخستين سالگرد تاسيس خانه نگهداري كودكان و نوجوانان حامي جوانه هاي اميد آذربايجان كه با حضور رئيس بهزيستي اروميه و جمعي از مسئولان شهرستاني برگزار شد، اظهار کرد: زندگي كودك در محيط خانه مي تواند زمينه هاي اجتماعي شدن او را سريعتر و بهتر فراهم سازد.

وی افزود: مشارکت خیران در حوزه اجتماعی شکل منسجم تر و فعالانه تری به خود گرفته و این حضور پررنگ نتایج خوب و ملموسی را در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

زرین تاج علیزادگان اضافه کرد: مشکلات اجتماعی امروز در جامعه می طلبد تا عزمی همگانی با مشارکت بخش های غیر دولتی و دولتی شکل بگیرد.

وی با اشاره به وضعیت مراکز شبه خانواده و رویکردهای معاونت اجتماعی در زمینه فرزندان تحت پوشش تصریح کرد: در حال حاضر 261 كودك در 16 خانه تحت پوشش بهزيستي استان نگهداري مي شوند.

 عليزادگان يكي از رويكردهاي اصلي بهزيستي را اجراي طرح مراقبت در خانواده خودي يا بستگان عنوان كرد و گفت: به منظور پيشگيري از اقامت دراز مدت كودكان در مراكز شبانه روزي در زمينه مراقبت از اطفال بي سرپرست اين طرح با استفاده از تجارب علمي حمايت و مراقبت كودكان را اول در خانواده هاي بستگان و سپس در خانواده هاي داوطلب ( كودك پناه ) واجد شرايط مد نظر داريم.

معاون اجتماعي بهزيستي استان افزود: در حال حاضر 271 كودك در اين طرح در خانواده بستگان نگهداري مي شوند و بهزيستي در قبال اين امر به خانواده هاي بي بضاعت ماهانه يارانه نگهداري پرداخت مي كند.

عليزادگان با بيان اينكه واگذاري كودكان بي سرپرست به فرزند خواندگي و امين موقت بنابر قانون در اولويت قرار دارد، ادامه داد: اگر اين مهم محقق نشد كودكان در خانه هاي تحت نظارت بهزيستي توسط خيرين و بخش غير دولتي نگهداري مي شوند.

وي با اشاره به اينكه خانه هاي نگهداري از كودكان مي بايست نقش ارائه دهنده خدمات سرپايي و خيريه داشته باشند، افزود: واگذاري كودكان به فرزندخواندگي و يا خانواده بستگان از برنامه هاي اصلي بهزيستي در راستاي پذيرش نقش اجتماعي در كودكان و آشنايي با محيط خانه است.

انتهای پیام/ 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا