اخبار
کد خبر : 5658 ۱۳۹۶/۱۲/۰۶   

روستاها یکی از اهداف راهبردی توسعه پایدار است

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: روستاها یکی از اهداف راهبردی توسعه پایدار در کشور است.

به گزارش نای قلم، معصومه ابتکار در جمع اعضای صندوق های خرد اعتبارات زنان روستایی شهرستان ارومیه که با حضور استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسئولین استانی در روستای چنقرالوی پل این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: دولت برای رسیدن به شرایط مطلوب در روستاها تلاش می کند و در این راستا برنامه هایی دارد که اجرایی می کند.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید برای خدمت رسانی مطلوب به روستائیان اقدامات قابل توجهی انجام شده است .

ابتکار افزود: نقش آموزش زنان روستایی در جهت بهینه سازی مصرف آب و نهاده ها در بخش کشاورزی ، کاهش سموم مصرفی، تولید محصول ارگانیک و سالم و همچنین استقرار کشاورزی پایدار در جهت کمک به بحران کم ابی دریاچه ارومیه بسیار مهم و انکار ناپذیر است .

وی ادامه داد: با حمایت از فعالیت های صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و اشتغالزایی برای بانوان روستایی می توانیم معیشت جایگزین در بخش کشاورزی در جهت کمک به رهاسازی حق آبه دریاچه ارومیه ایجاد کنیم .

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اضافه کرد: از محل تسهیلات فراگیر پایدار روستایی سهم قابل توجهی برای اشتغالزایی پایدار بانوان و رونق صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: استان آذربایجان غربی با دارا بودن تعداد ۱۱۴ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی رتبه اول کشوری را در این زمینه به خود اختصاص داده و فعالیت های قابل تقدیر و شایسته ای تا کنون توسط اعضای این صندوق ها انجام شده است و حمایت ویژه  از این صندوق ها در دستور کار نهاد ریاست جمهوری قرار دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: آذربایجان غربی رتبه اول کشوری را با دارا بودن تعداد ۱۱۴ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری با تعداد ۳ هزار و ۳۵۰ نفر عضو به خود اختصاص داده است .

کریم زاده افزود : این صندوق ها با سرمایه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در سطح ۹ شهرستان استان در جهت تداوم و پایداری فعالیت های مختلف بخش کشاورزی اعم از دامپروری و صنایع تبدیلی و غذایی فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: در سال زراعی ۹۵_ ۹۶ در حدود ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی تولید شده است که نزدیک به ۵۰ درصد این تولیدات توسط زنان روستایی و عشایری انجام گرفته است .

به گفته وی، از تعداد ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار نفر جمعیت استان آذربایجان غربی ، تعداد یک میلیون و ۱۳۰ هزار نفر در روستا ها ساکن هستند که در حدود ۴۹.۸ درصد از جمعیت ساکن در روستاها را بانوان تشکیل می دهند .

رییس سازمان کشاورزی همچنین خاطرنشان کرد:  تقویت نقش زنان روستایی در تامین امنیت غذایی خانوار روستایی، ساماندهی و حمایت از تشکل ها و تولید کنندگان زن روستایی ، توسعه طرحهای تسهیل گران و صندوق های اعتبارات خرد زنان و مشارکت در امر تولید و همچنین تولید محصول سالم و ارگانیک و کاهش ضایعات کشاورزی جزو اولویت های سازمان جهادکشاورزی در استان است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا