اخبار
کد خبر : 5656 ۱۳۹۶/۱۲/۰۵   

پنجمین مجتمع فرهنگی دیجیتال آذربایجان غربی افتتاح شد

 

مجتمع فرهنگی دیجیتال شهید کوچری خوی با حضور مسئولان آذربایجان غربی و شهرستانی با هدف تولید محتوای اسلامی و ایرانی در فضای مجازی و بومی سازی فرهنگ و هنر به بهره برداری رسید.

به گزارش نای قلم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی روز شنبه در آئین افتتاح این مجتمع با اشاره به اهمیت فضای مجازی و سفارشات رهبری درباره این موضوع گفت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری، ایران باید با رسیدن به تراز کشورهای سایبری در قانون گذاری و تکوین مقررات فضای مجازی سهیم باشد و ره اندازی این نوع مجتمع ها در نیل به انجام این فرمایشات است.

حجت الاسلام محمد باقر کریمی افزود: طبق آمار موجود در حال حاضر 70 درصد مردم کشور در فضای مجازی فعال هستند و این نشان از لزوم توجه بیشتر به این فضا به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه هر کاربر فضای مجازی حداقل در 15 کانال و گروه تلگرامی عضویت دارد، بیان کرد: این عضویت ها نشان از نفوذ بالای این فرهنگ بر فضای فرهنگی کشور بوده و فضای سایبری بازار عرضه و مصرف فرهنگ و هنر کشور را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

امام جمعه شهرستان خوی نیز در این مراسم گفت: فضای مجازی و حضور بیش از حد مردم در آن، لزوم فرهنگ سازی توسط مسئولان و توجه بیش از پیش به این مهم را یادآوری می کند.

حجت الاسلام سید رضی شکوری افزود: آسیب های حاصل از فضای مجازی باید شناسایی شده و محتواهایی با محوریت موضوع های دینی و انقلابی در آن تولید و نشر شود.

رئیس اداره ارشاد اسلامی خوی هم در این مراسم گفت: امروز با افتتاح این مرکز دیجیتال توجه هرچه بیشتر به رصد فضاهای مجازی شهرهای شمال استان محیا شده و برای کم شدن آسیب های اجتماعی احتمالی حاصل از این فضا امیدوار هستیم.

پیمان تابان فر افزود: بالغ بر150 میلیون ریال اعتبار برای راه اندازی این مجتمع در خوی هزینه شده است.

مجتمع های فرهنگی دیجیتال به منظور اتصال شهرستان ها به شبکه ملی فرهنگ و با هدف فرهنگ سازی، آموزش، تولید وعرضه محتوا در فضای مجازی و رسانه های دیجیتال و مجازی ایجاد می شود.

مجتمع فرهنگی دیجتال خوی، پنجمین مرکز، بعد از شهرهای ارومیه، میاندوآب، بوکان و شاهی ندژ است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا