اخبار
کد خبر : 5654 ۱۳۹۶/۱۲/۰۵   

اخبار انتظامی آذربایجان غربی

کشف 408 دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق در میاندوآب

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: 408 دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق در میاندوآب کشف و 2 نفر متهم نیز در این زمینه دستگیر شد.

به گزارش نای قلم، سردار سرتیب دوم پاسدار ناصر اصلانی در گفت و گویی افزود: ماموران انتظامی این شهرستان در حین کنترل خودروهای عبوری در محور میاندوآب - تبریز به یک دستگاه سواری ام وی ام مشکوک شدند و آن را توقیف کردند.

وی اضافه کرد: ماموران در بازرسی از خودروی مذکور تعداد 408 دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق را که به طور ماهرانه جاسازی شده بود را کشف و ضبط کردند.

وی با تاکید بر انکه کارشناسان ارزش ریالی کالای کشف شده را هشت میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه تعداد 2 نفر متهم دستگیر و یک دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

سردار اصلانی افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

کشف 1200 لیتر گازوئیل قاچاق در خوی

فرمانده انتظامی خوی گفت: با تلاش ماموران یکهزار و 200 لیتر گازوئیل قاچاق در محور ایواوغلی این شهرستان کشف و یک نفر متهم در این زمینه دستگیر شد.

سرهنگ بیت الله پاشایی در گفت و گویی افزود: ماموران انتظامی این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری در محور ایواوغلی – خوی به یک دستگاه وانت سایپا مشکوک شده وآن را توقیف کردند که در بازرسی از این خودرو یکهزارو 200 لیتر سوخت گازوئیل قاچاق کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: متهم این پرونده پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی خوی همچنین از کشف 305 ثوب البسه قاچاق از یک دستگاه اتوبوس در همان محور خبر داد و بیان کرد: بنا بر اعلام کارشناسان، ارزش کالاهای کشف شده 250 میلیون ریال برآورد شده است.

وی اظهار کرد: در این رابطه نیز یک متهم دستگیر شد.

۸۰ هزار نخ سیگار قاچاق خارجی در میاندوآب کشف شد

فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: ۸۰ هزار نخ سیگار قاچاق خارجی از یک دستگاه سواری تیبا در میاندوآب کشف شد.

حسن شیخ‌نژاد در گفت‌وگویی در ارتباط با کشف البسه‌های قاچاق در میاندوآب، اظهار کرد: ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان حین کنترل عبور و مرور خودروهای در حال حرکت در محور میاندوآب - تبریز به یک دستگاه سواری تیبا با این احتمال که حامل کالاهای قاچاق است به راننده آن دستور ایست دادند.

وی با بیان اینکه خودرو پس از توقف به منظور بازرسی به نزدیک‌ترین پاسگاه منتقل شد، اضافه کرد: در بازرسی از خودرو ۸۰ هزار نخ سیگار قاچاق خارجی کشف شد که با ارزیابی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان مربوطه نیروی انتظامی ارزش ریالی آنها ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی میاندوآب با اشاره به اینکه در این راستا یک نفر متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی با دستور مراجع قضایی به زندان فرستاده شد، ادامه داد: خودروی مورد نظر به دلیل اینکه سیگارهای قاچاق از داخل آن کشف شده بود توسط ماموران توقیف و به پارکینگ منتقل شد و تا دستور نهایی اجازه تردد در شهر را نخواهد داشت.

وی با اشاره به کشف انواع مواد مخدر در میاندوآب، تصریح کرد: پس از آنکه خبری توسط یکی از شهروندان در اختیار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت، با این مضمون که فردی در سطح شهر اقدام به خرید و فروش مواد مخدر می‌کند رسیدگی به این موضوع در دستور کار آنها قرار گرفت.

شیخ‌نژاد با اشاره به اینکه با تحقیقات صورت گرفته اطلاعاتی از محل فعالیت فرد مورد نظر به دست آمد، خاطرنشان کرد: با شناسایی مکان مور نظر مجوز ورود به آنجا از سوی مراجع قضایی اخذ شد و سرانجام در یک عملیات غافلگیرانه و پس از چند روز کنترل نامحسوس آن مکان، مورد بازرسی قرار گرفت.

وی با اشاره به کشفیات به دست آمده از محل بازرسی‌ها، عنوان کرد: در بازرسی‌ها سه کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین کشف و یک نفر متهم دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد و همه مواد مخدر مکشوفه هم ضبط شد تا با دستور مراجع ذی‌صلاح امحا شود.

این مقام انتظامی با اشاره به انجام یک عملیات دیگر در میاندوآب برای انهدام باند قاچاقچیان و کشف مواد مخدر، اظهار داشت: این عملیات نیز پس از کسب خبر از سوی شهروندان و دادن اطلاعات از سوی آنها به ماموران انتظامی در دستور کار قرار گرفت که با انجام اقدامات پلیسی صحت و سقم خبر تائید شده و تلاش‌ها برای دستگیری فرد متهم آغاز شد.

وی با بیان اینکه با کسب مجوز قضایی محل فعالیت فرد مورد نظر مورد بازرسی قرار گرفت، افزود: در محل فعالیت این فرد دو کیلو و ۱۴۸ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد که این مواد مخدر کشف شده نیز همگی ضبط و در اختیار مراجع ذی‌صلاح قرار داده شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا