اخبار
کد خبر : 5641 ۱۳۹۶/۱۲/۰۱   

اخبار ورزشی آذربایجان غربی

تیم سردار بوکان در دور دوم حریفان خود را شناخت

سرپرست تیم فوتبال سردار بوکان با اشاره به قرعه کشی مرحله دوم لیگ دسته دو فوتبال کشور گفت: تیم سردار بوکان حریفان خود در این دوره از مسابقات شناخت.

خبات آهنگری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تیم فوتبال سردار بوکان در آخرین بازی لیگ دسته 2 گروه "ب" با پیروزی مقابل تیم استقلال اهواز صعود به مرحله دوم مسابقات را مسجل کرد.

وی ادامه داد: تیم فوتبال سردار بوکان در گروه "ب" مرحله دوم مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال کشور با تیم های شهرداری بندرعباس، نفت وگاز گچساران، داماش گیلان، نفت وپالایش آبادان و شاهین بوشهر هم گروه شد.

آهنگری اضافه کرد: تیم فوتبال سردار بوکان در نخستین بازی مرحله دوم مسابقات در روزهای هشتم یا نهم اسفند امسال در بوشهر میهمان "شاهین بوشهر" است.

وی اظهار کرد: در بازی دوم، سردار بوکان میزبان نفت و پالایش آبادان خواهد بود و بازی در ورزشگاه پنج هزار نفری خاتم الانبیا (ص) این شهر برگزار می شود.

سرپرست تیم فوتبال سردار بوکان با بیان اینکه تا آغاز سال 1397 تیم فوتبال سردار چهار بازی خواهد داشت، گفت: 2بازی دیگر با تیم شهرداری بندرعباس و نفت و گاز گچساران برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، تیم سردار بوکان در سومین حضور خود در لیگ دسته 2 کشور و در مرحله نخست با تیم های کاسپین قزوین، استقلال اهواز، شهرداری کاشان، نفت و گاز گچساران، صنایع طلایی سمنان، شهرداری بندرعباس، شاهین ماهشهر، شهرداری ارومیه، پرسپولیس مشهد و شهدای بابلسر هم گروه بود.

لیگ دسته 2 کشور شامل سه گروه است که 12 تیم به مرحله دوم صعود می کنند.

ورزشکار مهابادی به اردوی تیم ملی ترامپولین دعوت شد

رئیس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: متین حاجی ژیمناستیک کار شایسته مهابادی به اردوی تیم ملی ترامپولین بزرگسالان ایران دعوت شده و تا پنجم اسفندماه امسال در کرمان زیر نظر مربیان به تمرین می پردازد.

قرنی مصطفی پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحله اول اردوی آمادگی تیم ملی ترامپولین برای شرکت در مسابقات آسیایی جاکارتا اندونزی در کرمان برگزار می شود.

وی اظهار کرد: اردوی تیم ملی با حضور 12 نفر ورزشکار آغاز شده که چهار نفر برتر برای اعزام به مسابقات آسیایی معرفی می شوند.

وی ادامه داد: متین حاجی متولد 1377 بوده و سابقه 2 بار قهرمانی در مسابقات کشوری را دارد و عضو ثابت تیم های ملی ترامپولین کشور است.

وی با اشاره به اینکه مهاباد از قطب های ترامپولین کشور است، گفت: "آریا مام عبدالله" دیگر ورزشکار مهابادی نیز عضو تیم ملی جوانان ترامپولین است.

امیر رضا مسگری، مهران ملکی، متین حاجی، سید حسین حسینی، محمد زارع، امیر فراهانی، رحیم نوعی، میلاد عیسی زاده، حمیدرضا زارع، علیرضا زارع، علی روزی طلب و سید امیر شجاعی ورزشکاران منتخب در این اردو هستند که زیر نظر ناصر خضری به عنوان سرمربی و وحید صادقی، حسین شاملو به عنوان مربی تمرین می کنند.

ترامپولین یکی از رشته های ورزش ژیمناستیک است که بر روی تشک فنری برگزار می شود و ورزشکاران با انجام پرش و حرکات نمایشی (پشتک و وارو) امتیاز کسب می کنند.

مسابقات این رشته به صورت یک نفره و 2 نفره انجام می شود و برای نخستین بار در سال 2000 به عنوان یکی از بخش های ورزش ژیمناستیک به بازی های المپیک سیدنی استرالیا راه یافت.

2 ورزشکار بوکانی به تیم ملی دامه دعوت شدند

رئیس هیات ورزشی روستایی و بازی های بومی و محلی بوکان گفت: 2 ورزشکار از این شهرستان به تیم ملی "دامه" جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در مسابقات جهانی دعوت شدند.

ابراهیم نادری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این 2 ورزشکار شامل فاروق مام عبدالله و نادر شوقی به مسابقات جهانی لبنان اعزام می شوند.

وی با اشاره به اینکه سهم جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جهانی دامه سه نفر است، اضافه کرد: مسابقات دامه به میزبانی کشور لبنان در اردیبهشت سال آینده با حضور 18 تیم از کشورهای عربی و آسیای میانه برگزار می شود.

به گزارش ایرنا "دامه" یک نوع بازی بومی محلی شبیه شطرنج با 32 مهره است و حریفان با پیش بینی حرکت مهره های طرف مقابل و حذف آنها بازی را پیش می برند.

در این بازی بومی محلی از یک صفحه شطرنجی 16 در 16 خانه ای استفاده می شود و مهره ها در 2 دسته 16 تایی و چهار ردیف هشت تایی در 2 طرف صفحه چیده می شود.

در این بازی محلی تمامی مهره ها حرکت های یکسانی دارد و می توانند به جلو و طرفین حرکت کرده و مهره های حریف را از بازی خارج کنند.

مهره ای که بتواند به خط پایانی طرف مقابل برسد، اختیارات ویژه ای دارد و در چهار گوشه صفحه می تواند حرکت کند و در صورتی که این مهره تنها مهره باقیمانده یک طرف مسابقه باشد، به آن "داشه هاره" می گویند.

این نوع بازی محلی با توجه به اینکه نیاز به امکانات و فضای زیادی ندارد در محیط خانه، مغازه و بوستان ها انجام می شود.

این بازی توسط کشور ترکیه ثبت جهانی شده است و هر ساله در کشورهای عربی و ترکیه مسابقات جهانی آن برگزار می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا