اخبار
کد خبر : 5630 ۱۳۹۶/۱۱/۲۹   

نزاع در بین پرونده‌های پزشکی قانونی بیشترین فراوانی را دارد

 

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: نزاع در بین پرونده‌های پزشکی قانونی از بیشترین فراوانی برخوردار است.

به گزارش نای قلم، رسول روشنی در گفتگویی از افزایش سه درصدی پرونده‌های نزاع و درگیری در آذربایجان غربی در نه ماه امسال خبر داد و اظهار کرد: تعداد مراجعان به پزشکی قانونی استان با عنوان نزاع بیشترین موضوع پرونده‌های معاینات سرپایی را تشکیل می‌دهد که این تعداد نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل سه درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به آمار مرگ‌های غیرطبیعی گفت: بیشترین آمار فوتی مربوط به سوانح رانندگی و تصادف است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل 1.7 درصد کاهش داشت.

این مسئول به بیشترین حوادث کار دربخش ساختمان اشاره کرد و گفت: این حوزه کاری به لحاظ خطرات همیشگی بروز حادثه از تمامی بخش‌های دیگر دارای خطر بیشتر است و نقص عضو، مرگ، از دست دادن توان حرکتی آسیب‌های بینایی و شنوایی، تنفسی و مسایلی از این دست همواره کارگران شاغل درحرفه‌های دارای خطر حادثه در کار را تهدید می‌کند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی همچنین ادامه داد: متوفیات ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در آذربایجان غربی 50 درصد افزایش یافته است.

روشنی اظهار کرد: 911 نفر در اثر حوادث و علل غیرطبیعی از ابتدای سال جاری تا کنون جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در نه ماهه امسال 748 مرد و 163 زن در اثر عوامل غیرطبیعی در آذربایجان غربی جان باخته‌اند، افزود: از این تعداد 26 مورد مربوط به غرق شدگی، 16مورد با سلاح سرد و 9 مورد مربوط به گاز گرفتگی و 565 مورد تصادفات بوده که تصادفات جاده‌ای بیشترین سهم را در جان باختن با مرگ غیرطبیعی استان را شامل می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در 9 ماهه امسال آمار متوفیات ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در استان 50 درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: طی این مدت 8 فوتی مرد و یک زن به همین دلیل به مراکز پزشکی قانونی استان ارجاع شده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: همچنین طی این مدت 16 نفر به دلیل فوت ناشی ازسلاح سرد به مراکز پزشکی قانونی استان ارجاع شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش 14 درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا