Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 5627 ۱۳۹۶/۱۱/۲۸   

وصول هفت هزار و 388 میلیارد ریال درآمد دولتی در آذربایجان غربی

 

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی گفت: در 10 ماهه امسال شاهد وصول هفت هزار و 388 میلیارد ریال درآمد دولتی در استان بودیم که سه درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش نای قلم، داود غفارپور در گفت و گویی اظهار داشت: در مدت مشابه سال گذشته هفت هزار و 160 میلیارد ریال درآمد در آذربایجان غربی وصول شده بود که در مدت مشابه امسال این رقم، 228 میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: از مجموع درآمدهای 10 ماهه امسال در آذربایجان غربی 96 درصد شامل هفت هزار و 87 میلیارد ریال مربوط به درآمدهای استانی و چهار درصد شامل 301 میلیارد ریال مربوط به درآمدهای ملی وصولی در استان است.

وی با اشاره به افزایش 2.4 درصدی سهم مالیات در درآمدهای وصولی استان در سال جاری نسبت به سال گذشته اظهار کرد: در 10 ماهه امسال 6 هزار و 218 میلیارد ریال درآمد مالیاتی داشتیم که 87.7 درصد کل درآمدهای استان را به خود اختصاص داد.

غفارپور اظهار کرد: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته پنج هزار و 750 میلیارد ریال درآمد مالیاتی در آذربایجان غربی وصول شده و سهم 85.3 درصدی را به خود اختصاص داده بود.

وی ادامه داد: از جمله دستگاه های عمده وصول کننده درآمد دولتی در آذربایجان غربی می توان به اداره کل امور مالیاتی، نیروی انتظامی و ثبت اسناد و املاک و گمرکات اشاره کرد که به ترتیب سهم های 87.7 درصدی، 5.2 درصدی و 3.9 درصدی را از درآمد هفت هزار و 388 میلیارد ریالی به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی گفت: امسال به منظور تحقق سهمیه ابلاغی درآمدهای مالیاتی استان، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم جهت شناسایی منابع درآمدی جدید مالیاتی صورت گرفته است.

غفارپور افزود: از مهمترین منابع جدید درآمدی می توان به معوقات مؤدیان به ویژه بدهی شرکت‌های دولتی واگذارشده به شرکت‌های خصوصی، تراکنش‌های بانکی مشکوک، سهم مالیات و عوارض ارزش‌افزوده استان از محل وصولی شرکت‌های بزرگ مستقر در تهران مانند شرکت توزیع برق، مخابرات و گاز اشاره کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا