اخبار
کد خبر : 562 ۱۳۹۴/۰۶/۱۲   

لزوم اجرای صحیح آیین نامه انجام معاینه فنی خودروهای سبک

* بیشترین مشکل خودروها مشکل آلایندگی و نقص سیستم ترمز خودروها است

مدیرحمل و نقل و ترافیک استانداری بر نحوه اجرای صحیح آیین نامه انجام معاینه فنی خودروهای سبک تاکید کرد.

به گزارش ناي قلم، پیمان آرامون در گفت‌وگويي با اشاره به ابلاغیه دستورالعمل ماده 3 آیین نامه اجرایی نحوه انجام معاینه فنی و صدور برگ معاینه فنی خودروها که به تمامی شهرداری‌های استان گفت: این ابلاغیه در راستای ارتقاء کیفی خدمات معاینه فنی و جلوگیری از هرگونه تخلفات احتمالی در انجام و صدور برگ معاینه فنی خودروهای سبک به شهرداری‌های استان ابلاغ شد و شهرداران به عنوان روسای ستاد معاینه فنی خودروها باید با جدیت مراحل اجرایی شدن این دستورالعمل را نظارت و پیگیری کنند.

وی افزود: مراکز معاینه فنی خودروها موظف هستند که پس از انجام معاینه فنی و در صورت احراز سلامت کیفی خودرو برچسب و کارت سامانه یکپارچه کشوری صادر کنند.

مدیرحمل و نقل و ترافیک استانداری آذربایجان غربی همچنین اخذ گواهی معتبر کالیبراسیون دستگاه‌های آزمون مرکز، تجهیز سالن و بخش اداری مرکز به سیستم اطفاء حریق، اجرای صحیح و کامل فرآیندهای آزمون، رعایت استانداردهای ایمنی و آلایندگی، تجهیز مرکز معاینه فنی به دوربین‌های نظارتی و رعایت قیمت مصوب و عدم دریافت مبالغ اضافی را از دیگر موارد تاکید شده در این ابلاغیه عنوان کرد.

وی با اشاره به بازدید های مستمر بازرسان و کارشناسان دفتر حمل و نقل و ترافیک استان از این مراکز افزود:در صورت مشاهده هرگونه تخلف بر اساس قانون در مرحله اول توبیخ کتبی در پرونده مرکز درج می‌شود، بار دوم توقف فعالیت مرکز به مدت 15 روز و در صورت تکرار مجوز فعالیت مرکز ابطال می‌شود.

مدیرحمل و نقل و ترافیک آذربایجان غربی همچنین اضافه کرد: از 24 مرکز معاینه فنی دارای مجوز در استان 22 مرکز فعال است و در سال گذشته تعداد 115 هزار و 461 خودرو با مراجعه به این مراکز موفق به اخذ برگ صلاحیت معاینه فنی شده‌اند.

آرامون با بیان اینکه در پنج ماهه گذشته از سال جاری نیز 52 هزار و 177 برگه صادر شده است، ادامه داد: بیشترین مشکل مشاهده شده در خودروها مشکل آلایندگی و نقص سیستم ترمز خودروها است.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا