اخبار
کد خبر : 5615 ۱۳۹۶/۱۱/۲۴   

طرح مهارت‌آموزی سربازان اجرا می شود

 

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی، از اجرای طرح مهارت‌آموزی سربازان خبر داد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ حبیب جعفرزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سربازانی که دارای شغل خاص بوده‌اند و فاقد مدرک فنی و حرفه‌ای هستند از طریق آزمون برای سربازان فاقد مدرک فنی و حرفه‌ای مدرک ارائه می‌شود.

وی افزود: سازمان وظیفه‌ی عمومی ناجا در طول یک سال گذشته بالغ‌بر ۱۸ میلیون خدمت به شهروندان در سطح کشور داشته است و سهم آذربایجان غربی از این رقم ۷۰۰ هزاراست که در معاونت وظیفه عمومی آذربایجان غربی عملیاتی شده است.

جعفرزاده در خصوص تحصیل در خارج از کشور بیان کرد: برابر ماده ۳۵ قانون خدمت وظیفه عمومی تحصیل در خارج از کشور برای دانش آموزان داخل کشور برای دارندگان مدرک تحصیلی دیپلم و پیش‌دانشگاهی ممنوع است و به‌موجب ماده ۳۵ فقط آن افرادی می‌توانند در دانشگاه‌های خارج از کشور تحصیل کنند که حداقل دارای مدرک تحصیلی کارشناسی باشند تا بتوانند در دانشگاه‌های خارج کشور برای کارشناسی ارشد و بالاتر ادامه تحصیل دهند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی اضافه کرد: افرادی که بیش از سه سال در خارج از کشورسکونت داشته باشند سالانه ۲ بار به مدت ۳ ماه آن هم به منظور دید وبازدید می توانند به کشور وارد شوند و این موضوع تا پایان سال ۱۴۰۰خاتمه پیدا خواهد کرد.

وی اظهار داشت: غیبت مشمولین غایب که در خارج کشور سکونت دارند اگر این افراد بیش از ۸ سال غیبت بدون عذر موجه داشته باشند تا پایان امسال حق ورود به کشور را دارند.

جعفرزاده در خصوص افرادی که در خارج از کشور سکونت دارند و مدت غیبت آن‌ها کمتر از ۸ سال است گفت: اگر این افراد بیش از ۳ سال در خارج از کشور سکونت داشته باشند سالانه ۲ بار به مدت حداکثر ۳ ماه آن‌هم به‌منظور دیدوبازدید می‌توانند به کشور وارد شوند و این موضوع تا پایان سال ۱۴۰۰ خاتمه پیدا خواهد کرد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی، تصریح کرد: مشمولانی که دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی کارشناسی به بالا هستند و متقاضی از طرح سرباز معلمی از سال ۹۷ هستند و تاریخ اعزام این افراد از تاریخ یکم اردیبهشت ۹۶ تا یکم اسفند ۹۶ است می‌توانند از امتیاز سرباز معلمی استفاده کنند باید نسبت به تمدید تاریخ اعزام خود به ۱ تیرماه سال ۹۷ اقدام کنند.

وی افزود: آن افرادی که می‌خواهند از امتیاز سرباز معلمی استفاده کنند باید به اداره کل آموزش‌وپرورش محل سکونت خود مراجعه کنند تا تاریخ یکم تیر ۹۷ اقدام به تمدید اعزام خود کنند.

سرهنگ جعفرزاده در خصوص کسر خدمت ایثارگران اظهار داشت: در ماده ۴۵ قانون خدمت وظیفه عمومی با صراحت گفته است به والدینی که بیش از ۳۰ ماه خدمت در مناطق عملیاتی، امنیتی، درگیر یا مناطق جنگی دارند یکی از فرزندان از انجام خدمت سربازی معاف هستند و یا آن افرادی که ۲۵ درصد سابقه جانبازی هستند و یا افرادی که ۲۴ ماه سابقه‌ی اسارت دارند به ازای هرکدام از این امتیازات یک نفر از فرزندان ذکور از انجام خدمت معاف هستند.

وی ادامه داد: اگر این امتیازات در رابطه با خدمت در مناطق عملیاتی به ۶۰ امتیاز رسیده باشد ۲ نفر و اگر به ۹۰ امتیاز رسید ۳ نفر و در بحث جانبازی و آزادگی بر همین طریق اقدام می‌شود.

وی افزود: آن افرادی که بخواهند از تمدید اعزام به سربازی استفاده کنند فقط باید از طریق دفاتر پلیس + ۱۰ اقدام کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی، گفت: مشمولانی که خود مریض هستند به‌شرط تائید بیماری آن‌ها از طریق بهداری نیروی انتظامی استان می‌توانند از بحث تمدید حداکثر به مدت ۲ ماه استفاده کنند.

وی ادامه داد: آن مشمولانی که یکی از بستگان درجه‌یک آن فوت کرده باشد همچون پدر، مادر، برادر و خواهر و یا در صورت متأهل بودن همسر یا فرزند خود را از دست‌داده باشد با ارائه مدارک می‌توانند از تمدید اعزام از تاریخ وقوع فوت به مدت حداکثر ۲ ماه استفاده کنند و نیز مشمولی به خاطر وقوع حوادث غیرمترقبه از نظر جسمی و مادی متضرر شده باشد به‌شرط ارائه مستندات می‌توانند حداکثر به مدت ۶ ماه از اعزام به خدمت معاف باشد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا