اخبار
کد خبر : 560 ۱۳۹۴/۰۶/۱۲   

مدیریت شهری قادر به مهار حاشیه‌نشینی نیست

*بخش عظیمی از حاشیه نشینی با تکمیل کمربند سبز در ارومیه مهار خواهد شد

عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در شرايط حاضر مدیریت شهری قادر به مهار حاشیه‌نشینی نیست.

به گزارش ناي قلم، محمدخالد حاتمی در گفت‌وگويي اظهار كرد: این معضل با انجام اقداماتی چون ایجاد فرصت‌های شغلی و سرمایه گذاری در محیط‌های روستایی مانند توسعه گردشگری، کشاورزی، دامداری و... و توسعه‌یافتگی یکنواخت در کل استان کمتر و یا رفع مي‌شود.

وي افزود: مادامی که اختلاف توسعه‌یافتگی داشته باشیم در نقاط مختلف استان شاهد افزایش معضل حاشیه‌نشینی خواهیم بود.

حاتمي با بيان اينكه معضل حاشیه‌نشینی با تکمیل کمربند سبز در ارومیه تا حدود زیادی مهار مي‌شود، اضافه كرد: حاشیه نشینی از ویژگی‌های جداناپذیر رشد شهری است و شهر ارومیه نیز از مقوله حاشیه نشینی جدا نیست و این معضل پیوسته در حال رشد است.

عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه حاشیه‌نشینی همراه و همزاد با مهاجرت است، بیان کرد: برخورداری شهر از امکانات رفاهی و خدماتی، فرصت‌های شغلی بیشتر و متنوع، کسب درآمد بیشتر و وضعیت مطلوب شهرها از نظر زیست از جمله دلایل اصلی مهاجرت و حاشیه‌نشینی در شهرها است.

وی با بیان اینکه بر اساس طرح تفصیلی جدید بسیاری از مناطقی که قبلا حاشیه های شهر ارومیه محسوب می‌شدند به داخل محدوده اضافه شده‌اند، گفت: با اضافه شدن حاشیه شهر ارومیه به داخل شهر امکانات خدماتی به مانند هسته مرکزی به شهروندان این محدوده ارائه می‌شود.

به گفته حاتمی اگر چه برخی مناطق حاشیه نشینی به داخل محدوده اضافه شده‌اند ولی باز هم شاهد افزایش حاشیه نشینی در برخی مناطق شهری ارومیه هستیم که با تکمیل کمربند سبز ارومیه از بزرگ‌تر شدن این معضل جلوگیری خواهیم کرد.

این مقام مسئول با اشاره به پیامدهای ناشی از حاشیه نشینی در شهر ارومیه، بیان کرد: افزایش آسیب اجتماعی، محرومیت فرهنگی و اجتماعی، بزهکاری، امراض و عدم رعایت بهداشت، زشت شدن چهره شهر، افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز و غیراصولی از جمله پیامدهای منفی حاشیه نشینی است.

عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: با وجود پیامدهای منفی حاشیه نشینی، این معضل نشان‌دهنده این است که شهر در حال رشد و تکامل است.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا