اخبار
کد خبر : 5593 ۱۳۹۶/۱۱/۱۸   

افتتاح 5 طرح کشاورزی و رونمایی از فناوری تولید پودرعسل برای نخستین بار در ارومیه

 

پنج واحد تولیدی و کشاورزی با حضور معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با 237 میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال زایی برای یکهزارو 42 نفر در ارومیه به بهره برداری رسید و فناوری تولید پودرعسل کشور نیز که با اجرای طرح توسعه در یکی از واحدهای تولید عسل این شهرستان اجرایی شده نیز رونمایی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح این طرح ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فناوری تولید پودر عسل توسط یک کارخانه تولید و بسته بندی عسل در ارومیه رونمایی شد و برای اینکه این محصول به تولید انبوه برسد 25 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

اسمعیل کریم زاده ادامه داد: کارخانه خوراک دام و طیور و واحد تولید 35 هزار قطعه ای پرورش مرغ این کارخانه با 70 میلیارد ریال سرمایه گذاری در فاز 3 شهرک صنعتی ارومیه به بهره برداری رسید .

وی افزود: این واحد تولیدی با سه هزار مترمربع مساحت، سالانه 28 هزار تن محصول تولید کرده و برای 25 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد می کند.

کریم زاده همچنین ادامه داد: مرغداری گوشتی تمام اتوماتیک با ظرفیت تولیدی 30 هزار قطعه در روز در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع به بهره برداری رسید.

وی افزود: این واحد تولیدی با 20 میلیارد ریال هزینه و اشتغال زایی 45 نفر در ارومیه راه اندازی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: بهره برداری از 538 طرح مدیریت آب و خاک ( آبیاری تحت فشار)، به صورت همزمان در 9 شهرستان این استان از دیگر برنامه های هفتمین روز دهه فجر بود.

کریم زاده اظهار کرد: این طرح ها با 147 میلیارد ریال هزینه و اشتغال زایی 972 نفر در 580 هکتار از اراضی این استان به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: با راه اندازی این طرح های آبیاری تحت فشار، در هر هکتار 17 هزار متر مکعب آب در سال صرفه جویی می شود و همچنین کیفیت محصولات تولیدی کشاورزان نیز افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی با دارا بودن 800 هزار هکتار اراضی زراعی و تولید افزون بر 6 میلیون تن انواع محصولات دامی و زراعی توانسته جزو استانهای مهم کشور در تامین نیازهای کشاورزی اعم از باغی و زراعی باشد.

این استان در تولید سیب درختی ، چغندر قند، عسل و بسیاری محصولات باغی و زراعی و انواع تولیدات دامی رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا